انتقال حقآبه و منشأ حیات،باقیات و صالحات!


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, اینجا جنوب کرمان است سرزمینی که انتقال آب و منشأ حیات دیگری را باقیات و صالحات ! میخوانند.

انتقال آب جنوب، نابودی جنوب و نابودی مبدأ تمدن بشریت را به دنبال داشته و مسیر وابستگی و عدم استقلال جنوب کرمان را هموار میکند چراکه بسیاری، از استقلال دیار سبزواران هراس داشته و با توسعه و پیشرفت این دیار منافع آنان به خطر خواهد افتاد.

همزمان با سفر آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به کرمان و حضور وی در جلسه شورای آب استان، پروژه احداث تونل انتقال آب به کرمان روند رو به رشدی گرفته و زمینه خشنودی و قدردانی جناب استاندار را در زمینه این انتقال حقآبه فراهم ساخت.

هاشمی رفسنجانی احداث تونل انتقال آب به کرمان را کاری ماندگار و باقیات صالحات برشمرد و افزود این کارها در کوه ها و بیابانها انجام میشود تا مردم بتوانند راحت باشند.

جنوب استان کرمان که انگار، تنها اسمأ وجود داشته و رسمأ این خطه و مردمانش حق حیات و ادامه زندگی را ندارند سالهاست که خشکسالی را با روح و جسم خویش دیده و لمس کرده اند.
جا داشت که در جلسه شورای آب استان، که به منظور رفع خشکسالی برگزار گردیده بود،از جنوب رنج دیده، کارشناسانی حضور یافته و اوضاع نابسامان کم آبی های جنوب را گزارش میدادند.

چرا کسی توجه ندارد که جمعیت نزدیک به یک میلیونی جنوب کرمان هم جزئی از مردمند و با انتقال حقآبه شان دیگر راحت نخواهند بود.

خطه سرسبزی که منبع تأمین نیمی از نیاز کشاورزی کشور میباشد و با استناد به شواهد و شرایط موجود با بحران کم آبی روبروست برای مقابله با خشکسالی چاره ای جز سکوت در برابر غارت حقآبه و چشم انتظاری برای انتقال آب از دریای عمان! ندارند.

با نابود شدن هلیل رود و همینطور خشک شدن جازموریان، چند سالی بیشتر تا نابودی جنوب و پتانسیل های آن، نابودی مهد فرهنگ و تمدن و متروکه شدن آن طول نمیکشد.

و اکنون، از میان چندین سوال بی پاسخ، یک سوال بی جواب ذهن مردمان دلسوز و آزاد اندیش را به خود مشغول کرده است ؛ چرا حق آب جنوب کرمان(منطقه ای که خود با خشکسالی شدیدی روبروست) برای آبادانی نقطه ای دیگر برده و وعده تأمین آب از جایی دیگر (که برطبق نظرات کارشناسان، انتقال آب از دریای عمان به جنوب کرمان بسیار محال است) را میدهند؟

آیا وضعیت خشکسالی و حیات شمال استان از جنوب استان وخیم تر است که زمانی برای انتفال آب از دریای عمان به شمال کرمان وجود ندارد؟؟؟
و تنها راه علاج و آبادانی کرمان، غارت حقآبه جنوب است؟

مردم جنوب کرمان از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، استاندار، فرمانداران جنوبی، ائمه جمعه جنوب و دیگر مسئولین تقاضای رسیدگی به موقع را دارند.

امضاء : دولاخ