یکصد اصله درخت انار، مرکبات و زردآلو در روستای رز شیرین بخش ساردوئیه جیرفت طعمه حریق شد/ دهستان دلفارد نیاز به ماشین آتش نشان دارد/تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت با اشاره به آتش سوزی در دهستان دلفارد گفت: بر اثر بی احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش، یکصد اصله درخت انار، مرکبات و انگور در روستای رز شیرین دهستان دلفارد در آتش سوخت.

 

 محمود سالاری در بازدید از آتش سوزی دهستان دلفاردضمن قدر دانی از زحمات مردم و و اهالی روستای رز شیرین افزود: این آتش با همکاری اهالی روستا و نیروهای منابع طبیعی ودیگر دستگاه های امدادرسان مهار شد.

 

 وی با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و صعب العبوری مسیر های باغات تصریح کرد: مشکلات مسیر و نبود جاده دسترسی به باغات باعث شد که آتش نشانها نتوانند کار خود را انجام دهند.

 

سالاری بیان کرد: به محض اطلاع از آتش سوزی دو دستگاه لودر،سه دستگاه ماشین آتش نشان از جیرفت، شهرداری ساردوییه و شهرداری جبالبارز و همچنین یک دستگاه تانکر سیار آب و فاضلاب روستایی نیز برای پشتیبانی به منطقه اعزام شد.

 

وی با اشاره به فصل تابستان و بالا بودن دمای هوا و همچنین خشک شدن درختان در مسیر های رودخانه ها خاطر نشان کرد: مردم در روشن کردن آتش مراقب باغات خود و دیگر اهالی باشند زیرا با اندکی بی توجهی خسارت جبران ناپذیری به بار می آورد.

 

وی با بیان این مطلب که دهستان دلفارد منطقه کوهستانی است افزود: در چندین سال اخیر آتش سوزی های بسیاری در این منطقه رخ داده است و از طرفی نبود راه دسترسی به منطقه آتش سوزی باعث وارد شدن خسارت شده لذا مردم با ایجاد راه دسترسی به باغات و مزارع خود در کمک رسانی در مواقع ضروری هم به خود و هم به دستگاه های امداد رسان کمک کنند.

 

سالاری گفت: دهستان دلفارد با طبیعت زیبایی که دارد باید مراقبت بیشتری هم از سوی مردم و هم از سوی متولین امر، منابع طبیعی و دهیاران قرار گیرد لذا جهت امداد رسانی سریع نیاز به یک دستگاه آتش نشان دارد.

 

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار جیرفت ادامه داد: گردشگرانی که به مناطق کوهستانی مانند دره مدیترانه ای دلفارد مسافرت می کنند ضمن پاکیزه نگه داشتن محیط بکر مناطق از روشن کردن آتش خود داری کنند و اگر نیاز به آتش داشتند توجه داشته باشند که بعد از اتمام کار خود آن را خاموش کنند تا باعث آتش سوزی در محیط اطراف نشوند.

 

وی از همه دستگاه های امداد رسان، آتش نشانی های جیرفت، ساردوییه و جبالبارز، بخشداران ساردوییه و جبالبارز، مدیر کل راه و شهرسازی، منابع طبیعی ، هلال احمر ، شهردار جبالبارز، آب و فاضلاب روستایی و مردم سخت کوش روستای رز شیرین که باعث شدند آتش مهار شود قدر دانی کرد.

انتهای پیام/.