. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 13303 تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1395 | 03:08 ق.ظ

فرماندار جیرفت:

خام فروشی مواد معدنی هدر رفت سرمایه ملی و منطقه است و سهم اشتغالزایی را از منطقه خارج می کند

به گزارش سایت کنارصندل ،فرماندار شهرستان جیرفت گفت:خام فروشی مواد معدنی هدر رفت سرمایه ملی و منطقه است و سهم اشتغالزایی را از منطقه خارج می کند. احمد امینی روش در دیدار با مسوولان شرکت پارس تیراژ سرمایه گدار کارخانه کنسانتره سنگ آهن بخش ساردوییه افزود: یکی از بخش هایی که در اقتصاد منطقه مغفول […]

به گزارش سایت کنارصندل ،فرماندار شهرستان جیرفت گفت:خام فروشی مواد معدنی هدر رفت سرمایه ملی و منطقه است و سهم اشتغالزایی را از منطقه خارج می کند.

rlrek5gxy8j090uy8inq

احمد امینی روش در دیدار با مسوولان شرکت پارس تیراژ سرمایه گدار کارخانه کنسانتره سنگ آهن بخش ساردوییه افزود: یکی از بخش هایی که در اقتصاد منطقه مغفول مانده بخش معدنی است که مهم‌ترین منبع تأمین کننده مواد اولیه برای بیشتر بخش‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شود.

 

وی تصریح کرد: این بخش از اقتصاد به دلیل امکان ارائه سهم بالایی از تولید کالاهای واسطه‌ای و همچنین از نظر میزان مصرف هر یک از کالاهای واسطه‌ای در رشته فعالیت‌های اقتصادی جایگاه ویژه‌ای دارد.

 

امینی روش بیان کرد: برای کاهش اتکاء به درآمدهای نفتی باید از ظرفیت معادن کشور بهره برد، البته نباید فراموش کرد که خام فروشی مواد معدنی مد نظر نیست.

 

وی با بیان این مطلب که جنوب کرمان بویژه شهرستان جیرفت از مواد معدنی فراوانی سرشار است لذا باید به سمت جذب سرمایه و راه اندازی این معادن حرکت کنیم.

bapr2r7iecr6esu5f389

فرماندار جیرفت ضمن قدر دانی از سرمایه گذاران بخش خصوصی بویژه سرمایه گذاران بخش معدن گفت: در راستای برطرف کردن مشکلات سرمایه گذاران از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد لذا با تمام توان در این راستا حرکت می کنیم.

 

وی با اشاره به شعار سال که از سوی رهبر معطم انقلاب اسلامی بیان شد افزود: استفاده و بهره برداری از معادن جنوب نمونه بارز اقتصاد مقاومتی است لذا با تحقق اقدام و عمل در این راستا می توان به شکوفایی بیشتر منطقه دست یافت.

 

امینی روش خاطرنشان کرد: شرکت معدنی پارس تیراژ بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال در بخش ساردوییه سرمایه گذاری کرده است و بیش از ۶۰ درصد مراحل احداث کارخانه راه اندازی شده و برای تکمیل آن نیاز به ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات دارند که با تمام توان در رفع مشکل این کارخانه تلاش خواهیم کرد.

 

وی ادامه داد: بیش از ۲۵ نفر در این کارخانه مشغول شده اند که با راه اندازی صد درصدی این کارخانه زمینه اشتغال ۵۰ نفر دیگر هم فراهم می شود

 

.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =