کارآفرینی به عنوان موتور رشد و توسعه در یک کشوراست


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

IMG_4069

 

به گزارش سایت خبری تحلیلی کنارصندل ، صبح دیروز جلسه نقش کارآفرینان در اقتصاد با حضور سالاری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت ، شریفی رئیس اداره کار و امور اجتماعی و تعدادی از مدیران و کارشناسان ادارات و دانشگاه ها برگزار شد.

 

در این جلسه سالاری با بیان اینکه کارآفرینی در رشد اقتصادی هرکشور نقش مهمی برعهده دارد، گفت: کارآفرینی به عنوان موتور رشد و توسعه در یک کشور است و همین باعث شد دانشگاه های بزرگ جهان ، آموزش و تفکر کارآفرینی را در اولویت برنامه خود قرار دهند.

 

وی افزود: کارآفرینی را می‌توان شکل ویژه‌ای از نوآوری و خلاقیت شمرد که محدود به تأسیس یک کسب و کار جدید نیست و می‌توان آن را در کسب و کارهای جا افتاده نیز یافت.

 

وی ادامه داد: کشورهای خارجی نگاه ویژه به مقوله کارآفرینی دارند لذا می‌طلبد در کشور ما نیز توجه خاص به بحث کارآفرینی شود و وقت و هزینه بیشتری برای آن پرداخت شود تا به نتیجه مطلوب برسیم.

 

سالاری اشاره کرد: کارآفرینی عمری به اندازه بشر دارد ، اما طبق محافل علمی از اوایل قرن ۱۸ میلادی بوده است. وی ادامه داد: افزایش بی رویه جمعیت در قرن ۱۹ و ۲۰ و عدم ساماندهی مناسب آن موج فزاینده بیکاری را در سراسر جهان فرا گرفت و تقریبا در بسیاری از جوامع بیکاری به عنوان یکی از اصلی ترین بحران ها نمود پیدا کرد.

 

سالاری تصریح کرد: رشد ثروت در کشورها بستگی به کارآفرینی مردم آن کشور دارد ،زیرا مردم کارآفرین کسانی هستند که شم اقتصادی دارند و از موقعیتهای اقتصادی بیشترین استفاده را می کنند.

 

وی افزود: دولتها کاملا آگاه هستند که تشویق این افراد و همکاری با آنها به نفع مملکت است و این کمک به شکل سیاستگذاری، ایجاد انگیزه، برنامه ریزی و پروژه هائی برای آموزش کارآفرینان، ایجاد موسسات کارآفرینی، در اختیار گذاشتن منابع مورد نیاز، تسهیل و روانسازی قوانین و غیره در اختیار این افراد قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه طبق تحقیقات به دست آمده از هر ۱۱ نفر در دنیا یک کارآفرین وجود دارد گفت: ۶۵ درصد از این کارآفرینان سرمایه راه اندازی کسب و کار را خودشان فراهم می کنند.

 

شریفی رئیس اداره کار و امور اجتماعی در این جلسه تصریح کرد: ثبت نام جشنواره کارآفرینان استان کرمان از ۲ خرداد تا ۳۱ تیر در حال انجام است.

وی افزود: با راه اندازی دبیرخانه و تنظیم بودن جلسات از ۸۰ نفر ثبت نام در جیرفت ۶۱ نفر مورد تایید استان قرار گرفته است.

 

شریفی مدارک لازم را جهت ثبت نام در جشنواره کارآفرینی استان کرمان به شرح ذیل اعلام کرد:

– کپی مجوز فعالیت ، آگهی تاسیس شرکت

– کپی مدرک تحصیلی کار آفرین

– کپی لیست بیمه پرداختی در اسفندماه چهارسال اخیر

– یک قطعه عکس ۴/۳

– لوح ، نشان ، تقدیر از سازمان ها ، ادارات ، ارگان های دولتی و خصوصی

– کپی مدرک نوآوری و خلاقیت

 

انتهای پیام/.