. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 13541 تاریخ انتشار : یکشنبه 3 مرداد 1395 | 07:53 ق.ظ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد:

آغاز عملیات ساخت اولین کارخانه فرآوری سیب زمینی در جنوب کرمان

به گزارش سایت کنارصندل, رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: با صدور مجوز اولین کارخانه فرآوری سیب زمینی، عملیات ساخت این کارخانه آغاز می شود. دکتر محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه در جنوب کرمان بعنوان یکی از […]

به گزارش سایت کنارصندل, رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد: با صدور مجوز اولین کارخانه فرآوری سیب زمینی، عملیات ساخت این کارخانه آغاز می شود.

دکتر محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه در جنوب کرمان بعنوان یکی از قطب های کشاورزی کشور، در تولید سیب زمینی رتبه اول کشوری را دار می باشد، احداث کارخانه های فرآوری سیب زمینی یکی از نیازهای منطقه بوده که گام موثری در جهت اشتغالزایی منطقه نیز خواهند بود.
وی افزود: با توجه به شعار سال و در راستای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی و همچنین مدیریت ارزش افزوده برای صادرات و ارزآوری سیب زمینی و حل مشکل فروش این محصول در منطقه، احداث این کارخانجات از اهداف سند توسعه و تدبیر جنوب کرمان است.

دکتر اسکندری نسب گفت: در جهت انجام این مهم، اولین مجوز کارخانه فرآوری سیب زمینی در شهرک صنعتی شهرستان عنبرآباد توسط این سازمان صادر شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت جنوب کرمان ادامه داد: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مبلغ ۱۵۷ میلیارد ریال احداث خواهد شد که توان اشتغالزایی برای ۹۶ نفر را داراست.

معاون امور صنایع سازمان نیز در جلسه ای که با سرمایه گذار طرح تشکیل شده بود، گفت: این واحد تولیدی شامل ۳ خط آرد و پودر سیب زمینی، سیب زمینی آماده و نیمه منجمد، پوره سیب زمینی و همچنین سردخانه می باشد.

مهندس حسین سعیدی اضافه کرد: ظرفیت هرکدام از بخش های این طرح به ترتیب ۱۷۵۰ تن، ۷۲۰۰ تن، ۷۵۰ تن و سردخانه ۱۰۰۰ تنی می باشد.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =