پس از انتقال آب هلیل رود ؛ فرجام جنوب کرمان چه خواهد شد؟


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, خشکسالی، کم آبی، هجوم ریزگردها، ایجاد دشتهای گسترده، تبدیل باغهای سرسبز مرکبات به برهوت، نابودی زمینهای حاصلخیز کشاورزی به دشتهای وسیع، از بین رفتن جلگه حاصلخیز جنوب، مرگ تدریجی افراد، ترک سرزمین مهد و تمدن و خالی از سکنه شدن، نابودی فرهنگ هفت هزار ساله و مبدأ تمدن بشریت، مرگ کنارصندل و…….
اینها تنها گوشه ای از اوضاع کنونی و پیش روی هفت گنج جنوبی میباشند.
مباحث و مقالات کارشناسی بسیاری دال بر اهمیت هلیل رود، خشکسالیهای اخیر و اثرات آن بر افراد و اکوسیستم منطقه وجود دارند، اما کجا باید به دنبال احقاق حقوق تضعییع شده بود؟
هفت گنجی که با برنامه ریزی های پشت پرده و اهداف بلند مدت از قبل تعیین شده ی دشمنان قسم خورده اش اندک اندک به هفت رنج تبدیل خواهند شد.
و رنج را بهبود بخشیدن بسی دشوار است و دور از انتظار.. و دیگر نه هفت گنجی باقی مانده، نه کرمان جنوبی بوجود خواهد آمد.
برنامه هایی که منجر به سلب عناوینی همچون قطب کشاورزی ایران، مبدأ تمدن بشریت، خاستگاه فرهنگ، سرزمین بهار نارنج، سرزمین طبیعت های بکر، آبشارهای بلند، جنگلهای سرسبز و….خواهند گردید و آن روز که هفت گنج اینها را نداشته باشند، به هفت رنج تبدیل خواهند شد و دیگر مسیر نابودی و محو شدن است که هموار گردیده.
امروز که هفت گنج این عناوین را یدک میکشند، خار چشم دشمنان قسم خورده اش هستند و آنان به هر طریقی از جمله غارت آب و مایه حیات و زندگی، کمر به نابودی جنوب بسته اند.
تاراج حق آب، حق مسلم مردمان مظلوم جنوب و انتقال آن برای آبادانی کرمان و پیشرفت شهر هفت دروازه مساویست با نابودی جنوب و تبعیض ظالمانه ای که آشکارا در حق جنوب روا شده است.
ظلم آشکاری که سکوت مسئولین جنوبی و سوءاستفاده مسئولین شمالی به آن دامن زده، به زودی گریبانگیر مردم رنج دیده و نسلهای بیگناه آینده خواهد شد.
در کجای تاریخ و در چه نقطه ای از آن چه چیزی را ثبت خواهند کرد؟
ثبت غارت حق دیگران؟ ثبت ظلم و تبعیض؟
امروز با توجه به آگاهی مردم و موج خروشان حمایت از هلیل رود، هلیل رودی که خروشش نیز موجب احیای تالاب جازموریان خواهد گردید میطلبد که مسئولین نگاهی ویژه و پاسخی قانع کننده به کسانی که به دنبال احقاق حقوقشان هستند بدهند.
هدفی که مردمان این سرزمین آن را بصورت یک شعار زمزمه کرده و برای آیندگان خود به میراث خواهند گذاشت، تن هر انسان مسئول و آزاد اندیشی را خواهد لرزاند ؛
نجات هلیل رود، احیای جازموریان، بقای زندگی.
باشد تا نسلهای بعدی بدانند که زمانی انسانیت رنگ باخته و زندگی قریب به یک میلیون نفر انسان فدای فرصت طلبی و جاه طلبی عده ای خواص گردید و زمانی که دستهای پشت پرده این غارت رو شوند چیزی جز ننگ و سیاهی بر آنان باقی نخواهد ماند.

امضاء : دولاخ