جنوب کرمان, جایی که جان خرس از جان هزاران انسان اولی تر است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, مدتی است بحث بر سر منطقه بحرآسمان در جنوب کرمان است عده ای میگویند این منطقه زیستگاه خرس سینه سفید آسیایی است اما به اذعان محلی های آنجا از هنزاکوه تا باغراهی و نیشر از سه سال پیش تا کنون نه خرس بلکه حتی ردپایی هم از آن در منطقه مشاهده نشده، است ولی اینکه در مناطق دیگری خارج از بحرآسمان شاخه هایی از درختان خرد شده که به خرس نسبت داده می شود یا چندین سال پیش شوهر عمه عزیزی توسط خرس در یک منطقه ای به قتل میرسد اینها دال بر رد ادعای بنده نمی شود.


من از تمام عشایر منطقه که تمام کوه های منطقه را وجب به وحب به همراه گوسفندانشان گز کرده اند درباره وجود این خرس پرسیده ام و به شهادت همه ی آنان دقیقا از سه سال پیش تا الان هیچ نشانه و رد پایی از خرس در منطقه بحرآسمان مشاهده نگردیده است، البته اینکه به منطقه دیگری کوچیده باشد من کتمان نمی کنم.

 

ولی بر فرض صحت ادعای دوستان که ما گیریم یک قلاده خرس هم در فضا باشد من سوال می کنم حیات این جناب خرس مهم تر و اولی تر است یا حیات هزاران انسان؟

 

جز اینست که حیات وحش، طبیعت و همه چیز برای سعادت و بهره وری انسان در مسیر قرب الهی آفریده شده؟


تو کت من این حرف های روشنفکری نمیره!

 

و ای کاش واقعا دغدغه این دوستان محیط زیست بود

 

من شما را ارجاع میدهم به گزارشی با عنوان "بحرآسمان؛ حکایت گنج و رنج" که در اکثر رسانه های محلی و حتی کشوری کار شد و در این گزارش هم با موافقین و هم مخالفین راه اندازی معادن مصاحبه شده شما ببینید حرف یکی از اینها محیط زیست منطقه نیست و فقط سهم خواهی و سهام و… است.

 

بعلاوه من مدرک دارم از نقل قول دوست خبرنگاری که گفت همین کسانی که امروز داعیه ی محیط زیست منطقه را دارند در حضور خودم دو سال پیش زنگ زدن به آقای عارفی نماینده سابق مردم جیرفت و عنبرآباد و از وی حق السکوت میخواستند که اگر میخواهی ما در ازای بهره برداری معادن سکوت کنیم باید اینقدر پول بهمان بدهی!!

 

و یا منی که به چشم خودم دیدم و محلی ها هم شهادت میدهند که این افراد گونه های زیستی موجود منطقه را تا چند صباح پیش در هوا به رگبار می بستند حالا شما باشید دم خروس را باور می کنید یا قسم حضرت عباس این آقایان را؟

 

بخدا قسم اگر دغدغه اینها محیط زیست باشد.

 

نواب کمالی