شهرستان جیرفت در برخی از شاخص های محرومیت حرف اول را می زند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل ،فرماندار شهرستان جیرفت گفت: این شهرستان همانطور که در خیلی از شاخص ها رتبه برتر را دارد در برخی از شاخص های محرومیت هم حرف اول را می زند.

 

احمد امینی روش در نشست بررسی مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان های جیرفت و عنبرآباد که با حضور مدیرکل نظارت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: ایجاد امکانات و فراهم کردن زیرساخت ها در روستاهای جیرفت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد حاشیه نشینی این قشر مولد از اولویت های کاری مسوولان است.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۶۲ روستای بالای ۲۰ خانوار فاقد آب شرب و بهداشتی سالم در شهرستان جیرفت داریم که این روند سبب مهاجرت پی در پی روستاییان به شهر، خالی شدن روستاهای مستعد تولید از جمعیت و ایجاد معضل می شود.

 

فرماندار جیرفت وجود ۲۷۰ مدرسه غیر مقاوم با عمر بالا را بزرگترین خطر برای دانش آموزان چهار بخش جیرفت دانست و گفت: در صورت تامین نشدن اعتبار بازسازی و مقاوم سازی این فضاها همچنان به عنوان مناطق پر خطر برای قشر دانش آموزان باقی خواهند ماند.

 

 مدیر نظارت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری گفت: با توجه به وجود مشکلات فراوان در زیرساخت های شهرستان های جنوب کرمان، فعال شدن مجدد ستاد توسعه جنوب استان ضروری است.

 

سید ابوالفضل نخعی در نشست بررسی مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته شهرستان های جیرفت و عنبرآباد با اشاره به تجمیع اعتبارات مناطق محروم برای احیای شاخص های توسعه افزود: هر میزان اعتباری که شهرستان و استان برای توسعه در حوزه های مختلف تخصیص دهد دفتر مناطق محروم هم همان میزان را تخصیص خواهد داد.

 

وی بیان کرد: کارهای خوبی در منطقه جنوب کرمان صورت گرفته است و احیای دوباره ستاد توسعه جنوب می تواند کمک قابل توجهی به توسعه منطقه کند. مدیر نظارت معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: برای توسعه منطقه کمک های مشارکتی دفتر مناطق محروم را به کمک جنوب کرمان خواهیم آورد تا توسعه این منطقه در تمامی موارد بهتر شکل بگیرد.

 

فرماندار جیرفت در ادامه این نشست گفت: این شهرستان همانطور که در خیلی از شاخص ها رتبه برتر را دارد در برخی از شاخص های محرومیت هم حرف اول را می زند. احمد امینی روش افزود: ایجاد امکانات و فراهم کردن زیرساخت ها در روستاهای جیرفت برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و ایجاد حاشیه نشینی این قشر مولد از اولویت های کاری مسوولان شهرستان است.

vpylc7k2plk0cp8zluei ۰pwd1yqghjiq0t6d1bqi ۸wi8a8r4rw1dv6mnyuhm jew7hevaqps2bte8jmlm kwxhq8afuxs21ofrvrp8 pz7hbotrbx8y44rlp7id tvoaj91yfwz6js02266y tyak0zkkj1wv3d3c0owx ۰bz8kzsgr61octlukrpn v7vytdxc7yjlxrtqdkup

انتهای پیام/.