. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 13832 تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1395 | 19:21 ب.ظ

پاسخی در رد سخنان جناب سیف الهی معاون استاندار در نشست وی با اعضای خانه مطبوعات جنوب کرمان

به گزارش سایت کنارصندل, در پی نشست به اصطلاح صمیمانه آقای سیف الهی معاون عمرانی استاندار با اعضای خانه مطبوعات در جیرفت یاد آوری نکاتی چند در خور توجه می باشد:   ۱-چون اصحاب رسانه از پیش توجیهات ایشان را پیش بینی می نموده اند ، بنابراین از حضور در این جلسه صمیمانه! خودداری نموده […]

به گزارش سایت کنارصندل, در پی نشست به اصطلاح صمیمانه آقای سیف الهی معاون عمرانی استاندار با اعضای خانه مطبوعات در جیرفت یاد آوری نکاتی چند در خور توجه می باشد:

 

۱-چون اصحاب رسانه از پیش توجیهات ایشان را پیش بینی می نموده اند ، بنابراین از حضور در این جلسه صمیمانه! خودداری نموده اند و عکسهای این جلسه هم گواه مدعا می باشد.!در این جلسه تنها تعدادی از اعضای خانه مطبوعات حضور یافته اند تا به آقای سیف الهی بگویند که ایشان نمیتواند پاسخگوی خبرنگاران و رسانه ها باشد ، بلکه تنها شخص استاندار است که باید با دلایل و مدارک قانونی به سوالات خبر نگاران و افکار عمومی ملیونها نفر ساکن جنوب کشور پاسخگو باشد.

 

۲- با اجرائی شدن پروژه انتقال آب هلیل رود به نقاط دیگر ، منطقه بندی ابتکاری استاندار تنها دو منطقه تقسیم خواهد شد:


۱- منطقه محروم و کویری جنوب ! ۲- منطقه مصرف کننده و غیر مولد شمال!!.


این منطقه بندی به دور از نگاه توام با اعتدال و عدالتیست که ایشان وعده آنرا داده است و به هیچ وجه توسعه متوازنی در پی نخواهد داشت!!

 

۳-خشک شدن جازموریان تا کنون ۲۵ درصد از ریز گردهای کشور را به دنبال داشته است و بر اساس نظر کارشناسان با خشکیدگی کامل آن، درصد این نگونبختی افزایش یافته و به بحرانی فراملی تبدیل می گردد.


بنابراین با توجه به حساسیت موضوع، و ضمن تشکر از استاندار بابت پیگیری آن در حد خشک شدن دریاچه ارومیه ، که بحرانی ملیست، خواهشمند است نتیجه اقدامات عملی در این خصوص، و بودجه جذب شده را نیز اعلام فرمایند!. چون مردم بر این باورند که : به عمل کار بر آید، به سخندانی نیست!!!

 

۴-تقسیم بندی ۷ میلیون هکتاری حوزه آبگیر جازموریان توسط آقای سیف الهی بسیار جالب توجه است!چون ایشان به راحتی ۷ ملیون هکتار را تقسیم بر ۲ استان کرمان و سیستان نموده و به پاسخ سه و نیم ملیون هکتار رسیده که استان کرمان و سیستان بطور عادلانه آب جاز موریان را تامین می نمایند!


این در حالیست که حوزه آبگیر سیستان و بلوچستان ریگزار و کویر خشکیست که سیلاب در ریگزارهای تفدیده آن فرو رفته و مقدار بسیار ناچیزی وارد تالاب جازموریان می گردد. حال آنکه، حوزه ۳/۵ هزار هکتاری استان کرمان حاصل آب شدن برف و باران کوههای و صخره های رابر و ساردوئیه و …است که بلافاصله پس از چند دقیقه بارندگی خروشان و غران در هلیل جاری شده و چندساعت بعد، در تالاب جازموریان آرام میگیرند!!


بنابراین سرچشمه اصلی تالاب جاز موریان، هلیل رود یاهمان دیورود است، نه سیلابهای کوچکی که در شن زارهای سیستان پنهان میشوند!!

 

۵-با توجه به استدلالهای پیشین آقای سیف الهی بنظر می رسد از هم اکنون نتیجه بررسیها و کارشناسی مطالعات سد جیرفت و بندهای خاکی و آبخیز داری احداث شده در مسیر هلیل رود را ، که وعده داده است در دو هفته آینده بصورت شفاف به آگاهی عموم می رسد، مشخص باشد!!. چون مردم کارشناسان تعیین شده را نمیشناسند و این حق را برای خود قائل هستند که آنانرا رد نمایند و یا به نتیجه کارشناسی اعتراض نموده و از هیئتهای کارشناسی دعوت بعمل آورند.


چون از حقوقدانان آموخته اند که وقتی بر سر دیوار خشت و گلی بین آنها و همسایه شان اختلافی پدیدار گردد، برای تشخیص حق میبایست نظر کارشناس رسمی دادگستری را جویا شد نه ادعا و توجیه طرف مقابل را !!


بنابراین یقینا" برای احقاق حق چند هزار ساله نیاکان، خود و آیندگان ، به نظر کارشناسان تعیین شده از جانب استانداری بسنده ننموده، و از هم اکنون حق رد کارشناسان و اعتراض به گزارش و نظریه کارشناسان، در۲ هفته آینده را برای خود محفوظ می دانند.

 

۶-نگران کننده ترین و توهین آمیز ترین بخش سخنان آقای سیف الهی که به هیچ وجه قابل بخشش نیست آنجاست که ایشان سد صفارود و تونلهای در دست ساخت را به منظور انتقال آب دریای عمان دانسته است !!!


حال آنکه این ادعا با توجه به دلایل زیر غیر قابل قبول و مردود است:

 

۱- بر اساس نامه شماره ۷۰۰/۱۴۷۱۶/۹۵ مورخه ۲۲/۲/۹۵که در نشریات و رسانه ها هم منتشر شده و مردم هوشیار جنوب استان از آن آگاه شده اند ، پروژه انتقال آب دریای عمان به دشت مرکزی ایران بطور کلی منتقی اعلام شده است.

 

۲- بنابراین مردم جنوب استان کرمان این سخن را ساده لوح فرض نمودن خود تلقی نموده و منظور از بیان آنرا انحراف اذهان عمومی می انگارند!

 

۳- تا بوده و هست طرحهای انتقال آب ، راهسازی و …یا از مبدا شروع می شود یا از مقصد ، و یا آنکه از دو طرف شروع شده و در نقطه میانی به یکدیگر می پیوندد، شاید برای اولین بار و شیوه نوینی است که برای اولین بار در جهان توسط مجریان پروژه منتفی شده انتقال آب دریای عمان بکار برده شده و از میانه آغاز نموده و عاشقانه در حال کند و کاو کوهها و تخریب محیط زیست گردیده اند!! و معلوم نیست که سر از کجا در می آورند! شاید چون: ( عشق دردانه است و من غواص و دریا میکده / سر فرو بردم در آنجا تا کجا سر بر کنم!)

 

بنابراین همانگونه که اصحاب رسانه بعنوان رکن چهارم دموکراسی و به نمایندگی از افکار عمومی گفته اند: این توضیحات قانع کننده نبوده و استاندار و دیگر مسئولین فرادستی باید پاسخگوی مردم و رسانه ها باشد.

 

۹۵ /۵/ ۷
با سپاس
فرود رفعتی

 

IMG-20160728-WA0027IMG-20160728-WA0030IMG-20160728-WA0028IMG-20160728-WA0029

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 6 =