برای چهارمین بار، تعدادی از نویسندگان و شاعران جنوب کرمان برای حضور در کارگاه های ادبی به تهران اعزام می شوند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

IMG_5881

 

 

به گزارش سایت کنارصندل ، سید حسین طیبی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: برای چهارمین بار ، تعدادی از نویسندگان و شاعران جنوب کرمان برای حضور در کارگاه های ادبی به تهران اعزام می شوند.

 

وی ادامه داد: در راستای تقویت بنیه علمی نویسندگان و شاعران ،این کارگاه های ادبی توسط بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان برای آموزش جوانان نویسنده و شاعر جوان کشور برگزار می شود و تاکنون خروجی بسیار خوبی در پی داشته است.

 

طیبی تصریح کرد: برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ، محافل داستان‌خوانی و شعرخوانی ،گشت نیمه‌روزه در جاهای دیدنی تهران ،جلسات صمیمی با اساتید برتر داستان‌نویسی و شعر کشورمان و اختتامیه بزرگداشت پروین اعتصامی از دیگر برنامه‌های این دوره ادبی است.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان یادآور شد:در سال گذشته نیز ۱۹ نفر از نویسندگان جوان جنوب کرمان به همت این اداره کل به کارگاه ادبی اعزام شدند که در هشتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد ، خانواده براهام از هنرمندان جنوب کرمان که این خانواده همگی شاعر و نویسنده می باشند ،توسط وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی ،بنیاد شعر و ادبیات ایرانیان و هوشنگ مرادی کرمانی در تالار وحدت مورد تقدیر قرار گرفتند و تندیس جایزه ادبی جلال آل احمد به این خانواده تعلق گرفت.

 

وی همچنین از ساماندهی شاعران و نویسندگان جنوب کرمان خبر داد و گفت : در راستای شناسایی و خدمات دهی بیشتر و بهتر به هنرمندان جنوب کرمان بانک اطلاعاتی این عزیزان راه اندازی شده است و بزودی تمام اطلاعات این هنرمندان ، افتخارات و کتاب های چاپ شده آنها به ثبت می رسد .

 

طیبی نیز از جمع آوری آثار نویسندگان و شاعران جنوب کرمان خبر داد و درخواست کرد: تمام شاعران و نویسندگان جهت چاپ آثار ماندگاری از این خطه ، آثار خود را به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل نمایند.

 

وی با ابراز خرسندی انجمن شعر و اهل قلم را در جنوب کرمان از انجمن های فعال و پویا دانست و گفت: خیلی از این هنرمندان عزیز رتبه های برتر کشوری کسب نموده اند و آثاری به چاپ رسانده اند که در کشور بی نظیر است.

 

انتهای پیام./.