. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 14134 تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1395 | 04:44 ق.ظ

جشنواره صرفه جویی در مصرف برق با همت اداره برق شهرستان عنبرآباد برگزار شد / تصاویر

به گزارش سایت کنارصندل, شامگاه دیروز جمعه جشنواره صرفه جویی در مصرف برق با همت اداره برق شهرستان عنبرآباد در پارک لاله این شهرستان برگزار شد. شادجو مدیر برق شهرستان عنبرآباد در این جشنواره اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در وظعیت خطر باید مصرف برق را مدیریت کنیم. شادجو بیان داشت: با توجه […]

به گزارش سایت کنارصندل, شامگاه دیروز جمعه جشنواره صرفه جویی در مصرف برق با همت اداره برق شهرستان عنبرآباد در پارک لاله این شهرستان برگزار شد.
شادجو مدیر برق شهرستان عنبرآباد در این جشنواره اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در وظعیت خطر باید مصرف برق را مدیریت کنیم.

شادجو بیان داشت: با توجه به نام گذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی, اقدام و عمل از طرف مقام معظم رهبری می طلبد که همه ی ما وارد مرحله عمل شویم.
مدیراداره برق گفت: صرفه جویی یعنی همان عمل و معنای صرفه جویی سختی دادن به خود نیست یعنی می شود با کارهای کوچکی کمک بزرگی کرد مثلا خاموش کردن
یک لامپ اضافی.

شادجو خاطر نشان کرد: کشور ما جز کشورهای پر مصرف و تقریبا ۶۰ درصد بیشتر از استاندارد معموا مصرف می کنیم.

وی گفت: ظرفیت تولید برق کشور ما ۷۲ هزار مگابایت بایت است که فقط ۷۰ درصد آن از نظر فنی قابل استفاده است یعنی ۵۲ هزار مگابایت که مصرف ما به خطر رسیده و داریم ۵۲ هزار مگابایت استفاده می کنیم.

شادجو بیان کرد: برای ایجاد یک نیروگاه ۱۰۰۰ مگابایتی ۱۴۰۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است و از طرفی اگر ۳۳ میلیون مشترک فقط یک لامپ۱۰۰ واتی را خاموش کنند به اندازه ۳۰۰۰ مگابایت یعنی هزینه سه نیروگاه صرفه جویی
کرده ایم.
وی به مصارف غیر مجاز اشاره کرد و افزود: از ۱۰۰ درصد تلفات ما ۳۸ درصد مربوط به مصارف غیر مجاز است که با صرفه جویی می توانیم هزینه برق مصرفی را کم و مصارف غیر مجاز را حذف کنید.

این جشنواره که با استقبال مردم مواجه شد ضمن برگزاری برنامه های شاد و متنوع نکات آموزشی در مورد مصرف و صرفه جویی برق به مردم یاد آور شد.
۱۱۱۱۸۷۱۱۱۱۸۶۱۱۱۱۸۸۱۱۱۱۸۵۱۱۱۱۸۴۱۱۱۱۸۱۱۱۱۱۸۲۱۱۱۱۸۱

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + یازده =