کشاورزان نمونه شهرستان عنبرآباد تقدیر شدند / تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،تقدیر از کشاورزان نمونه استان و کشوری با حضور فرماندار و معاونین فرمانداری عنبرآباد صورت گرفت.

۱۱۱۱۲۰


محسن طاهری مدیر جهاغد کشاورزی شهرستان عنبرآباد در این جلسه اظهار داشت:برای انتخاب نمونه ها شاخص هایی وجود داشت که در استان و شهرستان برسی شدواز شهرستان عنبرآباد دو کشاورز نمونه کشوری انتخاب شدند.
 

طاهری بیان داشت: هر ساله در بحث۳ تولید محصولات زراعی با چالش هاییروبرو هستیم و کشاورزان تولید بیشتر از تقاضا دارندکه  باعث عواقبی میشود در نهایت کشاورزان سازمان را مقصر می دانند.
 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: بازار تابع عرضه و تقاضا است هرزمان عرضه بیشتراز تقاضا باشد کساد بازار به وجود می آید پس کشاورز بایددرآغاز سال زراعی با جهاد کشاورزی هماهنگ باشد تا حدودی از مشکلات بعدیجلوگیری شود.

۱۱۱۱۲۱
 

وی اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید کارهای های خوبی انجام شده که کمک به بهبود وضعیت کشاورزی و صادرات محصول دارد ازجمله شکل گیری اتاق بازرگانی جنوب کرمان ،ایجادت دفتر گمرک و پایانه صادراتی جیرفت که در حال پیشرفتاست و همچنین پایانه صادراتی عنبرآباد در دستور کار قرار گرفته است.

 


طاهر تصریح کرد: دولت مستیقیم بحث بازار را دنبال نمی کند بلکه سیاست های حمایتی و زیر ساخت هارا ایجاد می کند.
 

وی خاطرنشان کرد: در جنوب کرمان با مشکلات خاصی روبرو هستیم از جمله کمبود صنایع تبدیلی،تکمیلی  فراوری و بسته بندی همچنین نبود تشکل ها وصادر کننده های قوی که در این رابطه کارهای خوبی تا کنون انجام شده  استو شکل گیری مدیریت تنظیم بازار ، تشکل ها و کارگروهای توسعه صادرتی دردستور کار قرار دارند.

۱۱۱۱۲۲


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود: کارخانه نیمه صنعت عنبرآباد که ظرفیت این را دارد ۲۶۰ تن محصول خام را به ۷۶ هزارتن محصولات فراوری شده تبدیل کند با راه اندازی این کارخانه کمک بزرگی به شهرستان می شود.
 

طاهری با توجه به خشکسالی و کمبودآب به کشت های جایگزین اشاره کرد وافزود: دانه های روغنی جایگزین مناسب و خوبی  در برابر محصولاتی هستند که نیاز به آب فراوان دارند  و توجیه اقتصادی ندارند.
 

۱۱۱۱۲۳

 

ساردویی مدیر واحد ترویج سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه بیان داشت: شهرستان عنبرآباد بین هفت شهرستان جنوبی نقش ویژه و استراتژیکی در منطقه دارد.
 

ساردویی بیان داشت: از ۵۰ کشاورز نمونه انتخاب شده ۱۱ نفر مربوط به شهرستان عنبرآباد است که شهرستان عنبرآباد رتبه اول را به خود اختصاص داده است.
 

وی بیان داشت : آقایان دادی پور و فرزان پور جز کشاورزان نمونه کشور و از افتخارت ملی ما هستند.
 

۱۱۱۱۲۵


محمد حجتی پور فرماندار عنبرآباد در مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه بیان داشت: عرضه و تقاضا  در کشاورزی باید رعایت شود.
 

حجتی پور گفت:   با آموزش هایی که در فصل های مختلف به کشاورزان داده میشود و کشت های جایگزین  می توان کشاورزی به سمت پیشرفت برد.
 

فرماندار عنبرآباد بیان کرد: با تشکیل صندوق های خرد روستایی هر کس سهمی وارد این صندوق کند دولت هم سهمی به آن می افزاید و به خود کشاورزان داده می شود تا مشاغل خرد و کوچک را راه اندازی کنند.
 

حجتی پور به مسئله چاه های غیر مجاز اشاره کرد و گفت: ۲۲۲۱ حلقه چاه درعنبرآباد وجود دارد که ۹۳۴ حلقه چاه غیر مجاز است و تعداد ۴۶۹ حلقه مشمول فرم ۱ است یعنی احتمال دارد استفاده اش درست باشد و باید برای تایین تکلیف به آبخیز داری مراجعه کند.
 

وی افزود : ۳۶۷ حلقه چاه مشمول فرم ۵ می باشند که قطعا باید پر شوندو فقط ۱۱۷۵ چاه مجاز هستند و تا الان برای چاه های غیر مجاز گازوئیل تعلق می گرفت که دیگر تصمیم دارند به چاه های غیرمجاز گازوئیل تعلق نگیرد.


فرماندار عنبرآباد تصریح کرد: ۶ روستا به عنوان پایلوت اقتصادی انتخاب شدند امجز ، شهید سالاری و امیرآباد در بخش مرکزی و تیغ سیاه ،رودفرق و جهادآباد در بخش جبالبارز جنوبی  روستاهای انتخاب شده براساس ظرفیت ها و مزیت ها به عنوان پایلوت اقتصادی انتخاب شدند و شغل ایجاد می کنند.
۱۱۱۱۲۴

 

حجتی پور خاطر نشان کرد: در زمینه گیاهان دارویی کسی که می تواند درجبالبارز جنوبی فعالیت کند دولت از آن حمایت می کند.
 

وی گفت: مشکل ما در صنایع تبدیلی است هر کس که بتواند در این زمینه وارد شود جهاد کشاورزس و ستاد توسعه فرمانداری آماده است تسهیلات در اختیارسرمایه گذار قرار دهد.


فرماندار عنبرآباد اظهار داشت وظیفه دولت رفع موانع سرمایه گذاری است.

 

انتهای پیام/.