احداث سدهای بالادست هلیل رود موجب بروز کم آبی و ایجاد چاه های غیرمجاز توسط مردم در این منطقه می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: احداث سدهای بالادست هلیل رود موجب بروز کم آبی و ایجاد چاه های غیرمجاز توسط مردم در این منطقه می شود.

 

m6fez00ajwltyrl89sen

 

به گزارش کنارصندل، احمدعلی انجم روز، شامگاه دوشنبه در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال شهرستان جیرفت افزود: یکی از مصادیق حفظ بیت المال، حفاظت از منابع آبی است و امروز این مشکل یکی از دغدغه های مردم است.

 

وی ادامه داد: مدیریت خوبی در زمینه حفاظت از منابع مالی از گذشته در جیرفت انجام نشده لذا امروز شاهد حفر چاه هایی غیرمجازی زیادی در این منطقه هستیم.
 

وی اظهار کرد: چاه های غیرمجاز منطقه جیرفت از برق غیرمجاز هم استفاده می کنند و با برداشت بی رویه آب موجب کاهش سطح آب های زیرزمینی در این منطقه می شوند.
 

رئیس دادگستری جیرفت تصریح کرد: مدیران آب منطقه ای استان کرمان اذعان دارند وضعیت آب شهرستان جیرفت در شرایط خطر و بحران قرار دارد لذا باید در این زمینه همه مشارکت کنند تا این مشکل برطرف شود.


وی افزود: اداره آب منطقه ای باید در زمینه مدیریت صحیح مصرف آب اقدام کند.

 

انجم روز بیان کرد: مدیریت آب کف رودخانه های منطقه جنوب به عهده اداره آبیاری است و در مناطق سردسیر این امر به مشکل تبدیل شده که اداره آبیاری شهرستان جیرفت باید این بخش را مدیریت کند.


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت نیز گفت: شرکت آب منطقه ای حریم رودخانه های جیرفت را مستند سازی کند تا از سوء استفاده ها در این زمینه جلوگیری شود.
مجید رستمی افزود: مسئولان در زمینه واگذاری زمین ها توجه ویژه ای داشته باشند که در کاربردی مشخص شده مورد استفاده قرار بگیرند.

 

وی بیان کرد: با کوره های زغال به دلیل از بین بردن ذخایر جنگلی در شهرستان جیرفت برخورد قاطع می شود.

 

وی با بیان اینکه ۹۷ درصد آب منطقه جنوب کرمان در بخش کشاورزی صرف می شود افزود: باید در این زمینه به صورت تخصصی عمل کرد تا از آب استفاده بهینه شود.
 

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت خاطرنشان کرد: آب سرمایه ای است متعلق به تمام نسل ها پس باید به اندازه مصرف کنیم تا آیندگان هم از این نعمت استفاده کنند

 

انتهای پیام/.