. جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 14402 تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 مرداد 1395 | 12:08 ب.ظ

فرماندار جیرفت:

دغدغه اصلی دولت در سال ۹۵ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است

فرماندار جیرفت:دغدغه اصلی دولت در سال ۹۵ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.   به گزارش کنارصندل ، احمد امینی روش در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآبادبرگزار شد افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه بی شمار است لذا باید زمینه حضور بخش خصوصی را در […]

فرماندار جیرفت:دغدغه اصلی دولت در سال ۹۵ اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

ContentImages_23998

  به گزارش کنارصندل ، احمد امینی روش در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی که با حضور نماینده مردم شهرستانهای جیرفت و عنبرآبادبرگزار شد افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه بی شمار است لذا باید زمینه حضور بخش خصوصی را در راستای استفاده از این ظرفیت ها فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: ۱۳۷ پروژه در مثلث توسعه شهرستان جیرفت تعریف شده که ۳۷طرح از آنها بدون هیچگونه اعتبار دولتی به بهره ‌برداری رسیده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ اجرای اقتصاد مقاومتی در راستای اقدام و عمل بصورت جدی در دستور کارما قرار دارد.

 

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که اقتصاد مقاومتی همیشه باید در دستور کار ما قرار بگیرد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی مختص به یک دوره و زمان خاصی نیست لذاباید برای همیشه این موضوع در دستور کارهمه مسئولان قرار گیرد.

 

امینی‌ روش عنوان کرد: علی رغم خسکسالی های اخیر ما امروز در تولید گندم به خود کفایی رسیدیم و همچنین در بحث سیاست های اقتصادی نشان داده ایم که با برنامه می توانیم موفق شویم و ما باید بتوانیم از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

 

وی افزود: شعار استقلال به تنهایی کافی نیست و باید با اقدام و عمل همراه شود وقتی محقق می شود که ما اگر مورد تحریم قرار گرفتیم بتوانیم موفق شویم.

 

امینی ‌روش اظهار داشت: یکی از ارکان مهمی که می تواند به دولت برای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی کمک کند اصحاب رسانه هستند که با فرهنگ سازی می توانند مردم را به سمت استفاده از تولید داخلی و سرمایه گذاری در راستای تولید کشور سوق دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی می ‌تواند نقش اساسی برای اجرای سیاست‌ها ایفا کند که این مهم به کمک مطبوعات انجام می‌شود.

 

امینی ‌روش با بیان این مطلب که خانه مطبوعات جنوب کرمان نقش مهمی در ایجاد فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی ایفا می ‌کند، بیان کرد: نگاه ما به اهالی رسانه و مطبوعات به عنوان یک پتانسیل است و باید آنها نقد منصفانه و مطالبه گری را در دستور کار خود قرار دهند.

 

  وی با تاکید بر توجه ویژه به زیرساخت های شهرستان عنوان کرد: اگر بخواهیم زمینه حضور سرمایه ‌گذار در این منطقه فراهم شود باید زیر ساخت‌های این شهرستان را فراهم کنیم.

 

فرماندار شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که احداث پایانه های صادراتی در این منطقه نقش اساسی می تواند ایفا کند، عنوان کرد: پایانه صادراتی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با سرمایه گذاری بیش از ۲۸۰ میلیارد ریال بخش خصوصی و خارجی در حال اجرا است.

 

  امینی ‌روش گفت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی شهرستان و در بحث اقتصاد مقاومتی در این شهرستان معادل ۲۵ سال اعتبارات شهرستان، بخش خصوصی پروژه و طرح آماده اجرا دارد.

 

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش می ‌تواند نقش اساسی در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی ایفا کند.

 

امینی ‌روش با بیان این مطلب که چندین پایانه صادراتی در این منطقه نیاز داریم، تصریح کرد: زمینه برای حضورسرمایه ‌گذاران فراهم است و هر کس در هر زمینه ‌ای که بخواهند می‌ تواند در این شهرستان سرمایهگذاری کند.

 

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به نگاه ویژه دولت به رونق اقتصادی روستا ها و بنگاهای خرد اظهار داشت: همچنین در دوسال گذشته ۵۰۰ طرح کمیته امداد در این شهرستان اجرایی شده که این یک ظرفیت برای شهرستان است.

 

وی با اشاره به منطقه گردشگری دلفارد و ساردوییه عنوان کرد: چشم اندازهایی که در این منطقه وجود دارد کمتر جایی دیده می‌شود امروزه می توانیم در این منطقه بهترین ظرفیت را برای وضعیت اقتصادی مردم را ایجاد کنیم.

 

امینی‌ روش با بیان اینکه در در تعطیلی های اخیر ۱۵۰هزار نفربه این منطقه سفر کرده اند، خاطرنشان کرد: جنوب استان کرمان ظرفیت‌های بی ‌نظیری دارد ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

 

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + دو =