فراخوان اولین سوگواره نوحه محلی جنوب استان کرمان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, در راستای ارتقاء و غنای بوم فرهنگ جنوب استان کرمان، گسترش فرهنگ عاشورایی و حفظ خط سرخ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اولین سوگواره نوحه محلی از شاعران و نوحه سرایان محلی سرا، با گویش های رایج محلی، دعوت به عمل می آورد تا نوحه ها و اشعار عاشورایی خود را با مشخصاتی که در پی می آید به دبیرخانه این سوگواره ارسال فرمایند.

 

سوگواره در استانه ماه محرم در بخش آسمینونِ شهرستان منوجان برگزار خواهد شد.

 

مشخصات نوحه محلی:

 

-نوحه باید به یکی از گویش های رایج محلی جنوب کرمان باشد.

-نوحه باید دارای یکی از ریتم های متعارف باشد، بطوری که خوانش آن توسط مداحان اهل بیت امکان پذیر باشد.

-هر شرکت کننده می تواند حداکثر سه نوحه ارسال نماید.

* بخش جنبی سوگواره به پژوهش های فرهنگ عاشورایی در حوزه ی بوم فرهنگ جنوب کرمان اختصاص دارد.

مشخصات پژوهش ها و مقالات:

-پژوهش ها لزوما باید مربوط به حوزه ی بوم فرهنگ جنوب کرمان باشند.

-پژوهش ها و مقالات می توانند به جمع آوری، معرفی و تبارشناسی آثار عاشورایی در جنوب استان بپردازند.
اضافه بر این، مواردی مانند ویژگی های کلامی و تاثیر فرهنگ و زبان محلی بر نوحه های قدیم، واکاوی و بررسی شیوه های عزاداری حضرت اباعبدالله (ع) در مناطق مختلف جنوب کرمان و تحقیق درباره ی تعزیه و نسخه های خطی موجود، معرفی شخصیت های مطرح نوحه سرا و تعزیه سرا و نظایر آن از جمله موارد بخش پژوهشی هستند.

* در مراسم اختتامیه به ۱۰نوحه و ۴ پژوهش برگزیده لوح تقدیر و یک قطعه ربع سکه بهار ازادی اهدا خواهد شد.

* شرکت کنندگان لازم است حداکثر تا تاریخ ۳۰ شهریور ماه ۱۳۹۵نوحه ها و پژوهش های خود را بصورت فایل پی-دی-اف و متن (هر دو) به پست الکترونیکی سوگواره بفرستند. بدیهی است به مطالبی که از طرق دیگر، غیر از پست الکترونیکی، ارسال شوند، رسیدگی نخواهد شد.

* آدرس پست الکترونیکی :

nohejonoob@gmail.com

شماره های همراه :

۰۹۱۳۳۴۹۰۱۱۸

۰۹۱۳۹۳۹۸۷۳۳

اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان- خانه فکر و توسعه جنوب کرمان-دفاتر نمایندگان مردم هفت شهرستان جنوب کرمان در مجلس شورای اسلامی – فرمانداری منوجان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان منوجان ، بخشداری آسمینون و شورای شهر و شهرداری شهر نودژ ' نجف کوچک '

 

انتهای پیام/.