. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 14989 تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 | 18:08 ب.ظ

جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب استان به میزبانی رودبارجنوب برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل, عصر امروز یکشنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب استان به میزبانی رودبارجنوب برگزار شد. در این جلسه که با در دستور کار آسیب شناسی و رفع مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی رودبارجنوب برگزار شد حضرت حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار ضمن تبریک هفته دولت و ابراز امیدواری از رفع مشکلات […]

به گزارش سایت کنارصندل, عصر امروز یکشنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی جنوب استان به میزبانی رودبارجنوب برگزار شد.

در این جلسه که با در دستور کار آسیب شناسی و رفع مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی رودبارجنوب برگزار شد حضرت حجت الاسلام گروهی امام جمعه رودبار ضمن تبریک هفته دولت و ابراز امیدواری از رفع مشکلات اجتماعی و فرهنگی منطقه رودبار و جنوب استانرگفت: بحث طلاق مهم و معضل بزرگی است و باید در این خصوص چاره اندیشی شود.
وی از مهم ترین علل طلاق را اعتیاد، ازدواج تحمیلی و لجاجت خانواده ها عنوان کرد.

در ادامه این جلسه عطا ناوکی فرماندار رودبار جنوب در زمینه مقابله با مشکلات اجتماعی و فرهنگی گفت: مقابله با معضلات حوزه اجتماعی نیاز به عزم جهادی دارد.
وی ادامه داد: مشکلات فرهنگی قدمتی دیرینه دارند و آگاهی بخشی می تواند موثر باشد.

ناوکی حضور طلبه ها در روستاها و مراسمات عمومی را گره گشا دانست و افزود: تخصیص اعتبارات لازم در زمینه اسکان طلبه ها و متولیان فرهنگی ضروریست.

فرماندار رودبار جنوب حرکت در راستای دستور مقام معظم رهبری و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی را مهم و ضروری عنوان کرد.

محمدی نور امام جمعه شهر زهکلوت هم فقر و بیکاری را از عوامل مهم طلاق در رودبارجنوب بیان کرد و خواستار ارائه مشعله توسط حوزه های علمیه شد.
وی وجود خرافات و امامزاده های جعلی و رها کردن مدرسه را نیز عامل دیگر مشکلات فرهنگی عنوان کرد.

دکتر بختیار مجاز ریس خانه مطبوعات جنوب کرمان نیز گفت: جای تقدیر دارد که این جلسه در رودبار جنوب برگزار شده است و این که جلسه در همه شهرستانهای جنوبی برگزار شود موجب پویای جنوب کرمان هست .

دکتر مجاز بیان داشت:ما باید راه حل مبارزه با مشکلات و راهکارهای مبارزه با آن را پیش بگیریم.

وی افزود: وحدت و انسجام در منطقه جنوب بسیار مهم است و نباید به کسانی که می خواهد به وحدت مردم آسیب و خدشه وارد کنند اجازه این کار را بدهیم.

در پایان این جلسه حجت الاسلام کرمی پور امام جمعه جیرفت و رئیس شورای فرهنگ عموی جنوب استان عتوان کرد : فاصله گرفتن از مسجد یکی از عوامل مشکل فرهنگی در جامعه است.
وی آموزش های سطحی و غیر واقعی را مشکل دیگر بیان کرد و با اشاره به منبع درآمد اکثر مدرم جنوب استان و شهرستان رودبار جنوب افزود: استحاله بخش کشاورزی و کم آبی ها باعث افزایش مشکلات اجتماعی و فرهنگی در این بخش شده است.
IMG-20160821-WA0062IMG-20160821-WA0058IMG-20160821-WA0057

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − نه =