. پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 14966 تاریخ انتشار : یکشنبه 31 مرداد 1395 | 09:22 ق.ظ

نشست هم اندیشی رئیس دانشگاه آزاد جیرفت با امام جمعه و جمعی از روحانیون شهرستان جیرفت برگزار شد

به گزارش سایت کنارصندل, نشست هم اندیشی دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با حضرت حجه‎الأسلام والمسلمین رضا کرمی‎پور امام جمعه و جمعی از روحانیون شهرستان جیرفت همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد. دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد […]

به گزارش سایت کنارصندل, نشست هم اندیشی دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با حضرت حجه‎الأسلام والمسلمین رضا کرمی‎پور امام جمعه و جمعی از روحانیون شهرستان جیرفت همزمان با آغاز ثبت نام داوطلبان ورود به دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت گفت: خدمات دانشگاه آزاد اسلامی در تریبون های جمعه و جماعات برای مردم تبیین شود تا مردم با ظرفیت ها و امکانات این مجموعه بزرگ آگاه و آشنا شوند.

دکتر خزاعی افزود: اولویت ما برای رشد و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی استفاده از ظرفیت های شهرستان خصوصاً نخبگان و افراد تأثیرگذار است و هدف از برگزاری این نشست در ایام برنامه ریزی برای استقبال از دانشجویان جدید و آغاز سال جدید تحصیلی، هم اندیشی برای بهبود و ارتقاء سطح کیفی دانشگاه در همه حوزه های علمی، پژوهشی و فرهنگی می باشد.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک نهاد انقلابی است که از جمله دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی محسوب می شود که شکل گیری این مجموعه بزرگ در نماز جمعه بوده است و شروع به کار آن با کمک یک میلیون تومانی و دعای خیر امام راحل (ره) بوده که به سرعت قله های رشد و ترقی را طی نمود و امروز به عنوان یک افتخار برای نظام محسوب می شود.

خزاعی در جمع روحانیون شهرستان جیرفت ابراز داشت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان از لحاظ کیفیت با بهترین دانشگاه های کشور رقابت می کند و می رود که در دهه چهارم فعالیت خود با دانشگاه های جهان رقابت کند.

دکتر مجید خزاعی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت یکی دیگر از اولویت های دانشگاه در شرایط کنونی را ارتقاء سطح کیفی از طریق اصلاح هرم هیأت علمی، توسعه کیفی آزمایشگاه ها و کارگاه ها، توسعه تحصیلات تکمیلی به عنوان مطالبه عمومی جامعه، کاهش وابستگی به شهریه، تأسیس شرکت های دانش بنیان و فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری و توسعه فعالیت های فرهنگی که به طور جد در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و به طوری که در حوزه فعالیت های فرهنگی هر واحد دانشگاهی حداقل در سال ملزم به اجرای یک طرح فرهنگی ماندگار است که بحمدالله واحد جیرفت در این زمینه پیشگام بوده است، هم حرم شهداء و هم مسجد به عنوان طرح فرهنگی ماندگار انجام شده و برای سال ۹۵ مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگی شهرستان در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار داشت: انتظاری که از روحانیون شهرستان داریم این است که با شناخت جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی و ظرفیت های آن ما را در بهبود و ارتقاء همه جانبه دانشگاه یاری دهند چرا که دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت هم قدیمی ترین مرکز علمی شهرستان محسوب می شود و هم به لحاظ کیفیت و امکاناتی که دارد در صدر بالای علمی دانشگاه های شهرستان و جنوب استان است و روحانیون همیشه در صحنه از طریق تریبون های جماعات و نماز جمعه حرکت رو به جلو دانشگاه را برای جامعه تبیین کنند.

ایشان موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و افزودند: در بحث اقتصاد مقاومتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت پیشگام است و با بهره گیری از توان علم و تجربه توانسته است در بحث صرفه جویی در هزینه ها که یک الگویی برای اقتصاد مقاومتی است دانشگاه در این زمینه موفق عمل کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت به پیشبرد مسائل فرهنگی، استفاده از ظرفیت روحانیون در دانشگاه، برنامه های فرهنگی تبلیغی، تولید علم، ارتباط دوسوی میان حوزه و دانشگاه اشاره کرد و این برنامه ها را در سال جدید تحصیلی مؤلفه رشد و ترقی عنوان کرد.

در این جلسه امام جمعه جیرفت با بیان این که مراکز علمی نقش پررنگی در توسعه ایفا می‌کنند، گفت: کسب علم زیربنای اقتصاد مقاومتی است و باید این مقوله مهم در راستای توسعه علمی نقش بسزایی را ایجاد نماید.

حضرت حجه‎الأسلام والمسلمین رضا کرمی‎پور در این نشست اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت در کلیه ابعاد مختلف علمی کشور و عرضه علم و دانش به مخاطبان خود یعنی دانشجویان و افراد جویای علم با حرکتی مطلوب در حال خدمت رسانی می باشد.

وی با اشاره به این که مطالعات جوانان اکنون تنها نباید منحصر به کتاب‎های درسی دانشگاهی باشد اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه ما نیازمند برنامه ریزی و همفکری در چارچوب مشخصی باشد تا راه جلوی جوانان ما هموار شود.

کرمی‎پور با بیان این که امروزه ما در بحث‎های علمی پیشتاز هستیم، افزود: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت با وجود امکانات و پتانسیل هایی که دارا می باشد به نحوی برای دانشجویان خدمات ارائه می دهد که جوانان ما مشتاق ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر نیز می شوند.
امام جمعه جیرفت با اشاره به این که تحقیق و پژوهش در میان جامعه و مراکز علمی می‎تواند، نقش مؤثری در توسعه و ترویج پژوهش ایفا کند و با وجود گذشت ۳۸ سال از انقلاب اسلامی اما برخی جوانان همچنان دغدغه تحصیل در خارج از کشور را در سر می‎پرورانند، اما باید تلاش کرد، این رویه را تغییر داد چرا که بهترین دانشگاه هایی با درجه علمی بالا همچون دانشگاه آزاد اسلامی می تواند پذیرای سیل مشتاقان تحصیلات عالی باشد.

حضرت حجه‎الأسلام والمسلمین رضا کرمی‎پور با بیان این که باید بحث تولید علم در سطح کشور جدی گرفته شود، گفت: علم زیربنای اقتصاد مقاومتی است، بنابراین حرکت در راستای توسعه این مقوله می‎تواند، موجب اجرای این سیاست‎ها شود.
IMG_5198IMG_5174IMG_5207IMG_5136

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =