نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با خبرنگاران برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،صبح دیروز نشست خبری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با خبرنگاران جنوب کرمان برگزار شد.

۱۳۹۵۰۶۰۱۰۰۰۲۹۰_PhotoL

 

محمود اسکندری‌نسب گفت: کار خبرنگاران یک کار جهادی است و از تمام زحمات و تلاش خبرنگاران برای این سازمان تقدیر و تشکر نمود.

 

وی همچنین گفت:  جنوب کرمان با توجه به محدودیت‌هایی که دارد باید در سطح کشوری بعضی از مسائل این محدوده را پیگیری کنیم.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: ما مشکل تسهیلات در این منطقه داریم زیرا بانک معدن در این منطقه مستقل نیست و با محدودیت منابع در این منطقه مواجه هستیم که با پیگیری‌های اخیر منطقه جنوب کرمان در اولویت پرداخت تسهیلات قرار گرفته است.

 

اسکندری‌نسب تصریح کرد: اعتبارات این منطقه معادل یک استان در نظر گرفته شده و در یک ماه اخیر نیز کارهای زیادی در این زمینه انجام شده است.

۱۳۹۵۰۶۰۱۰۰۰۲۸۹_PhotoL

 

وی با بیان اینکه اعتبارات این سازمان در طرح رونق تولید ۳۸۰ میلیارد تومان است، عنوان کرد: بیش از ۱۸۴ میلیارد تومان آن در سه ماهه امسال به بانک‌های عامل معرفی شده  و مابقی نیز در حال تکمیل مدارک به بانک‌های عامل هستند و در سه ماهه اخیر ۱۳۸ مورد به بانک‌های عامل معرفی شده که ۱۵ مورد آن تسهیلات دریافت کرده‌اند .

 

اسکندری‌نسب با بیان اینکه ۴۵ درصد اقتصاد کشور زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت است، عنوان کرد: بانک صنعت و معدن در جنوب کرمان وجود ندارد که این مشکلی برای منطقه است و باعث کند شدن پرداخت تسهیلات در این منطقه است و این مهم در حال تحقق است و به زودی انجام می‌شود.

IMG_9893

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با اشاره به اینکه در زمینه صنعت دو شاخص جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری وجود دارد، اظهارداشت: در جنوب کرمان ۶۶۳ جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۳ هزار و  600 میلیارد تومان صادر شده است و از این تعداد در سه ساله اخیر ۳۰۳ مورد با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان انجام شده است.

 

وی افزود: از این تعداد ۳۱ درصد صنایع غذایی و بسته‌بندی، ۲۶ درصد در زمینه محصولات غیرفلزی و ۱۸ درصد محصولات شیمیایی و مابقی در زمینه‌های مختلف ایجاد شده است.

IMG_9895

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان بیان کرد: ۳۲ درصد پروانه بهره‌برداری در زمینه صنایع غذایی، ۴۹ درصد در زمینه بسته‌بندی و ۴۹ درصد صنایع غیرفلزی صادر شده است.

 

وی اظهار داشت: در زمینه جواز تاسیس ۲۸ درصد مربوط به جیرفت، ۲۳ درصد عنبرآباد، ۲۱ درصد کهنوج، ۱۰درصد قلعه‌گنج، هفت درصد منوجان، هشت درصد فاریاب و  سه درصد رودبار بوده است.

 

IMG_9896

اسکندری‌نسب بیان کرد: در زمینه پروانه بهره‌برداری ۴۲ درصد جیرفت، ۱۰ درصد عنبرآباد، ۲۸ درصد کهنوج، یک درصد قلعه‌گنج، ۱۴ درصد منوجان، سه درصد فاریاب و دو درصد در رودبار جنوب بوده است.

 

وی گفت: با راه‌اندازی تیتانیوم کهنوج اشتغالزایی‌زایی عظیمی در این منطقه ایجاد می‌شود که نشان دهنده ظرفیت این منطقه است.

 

اسکندری‌نسب با بیان اینکه ما باید صنایع مرتبط را توسعه دهیم، افزود: در هرمنطقه که برای ایجاد معدن اقدام می‌شود معارضین محلی مشکل ایجاد می‌کنند که امیدواریم مسئولان استانی و کشوری برای این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه حدود ۹۶ محدوده معدن در «بحرآسمان» وجود دارد، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۸۰۰ میلیون تن مس و ۴ میلیون تن آهن وجود دارد.

 

وی با اشاره به ساختمان اداری این سازمان افزود: ساختمان اداری این سازمان نیز در حال ساخت و ساز است که در یک ساله اخیر به بهره‌برداری می‌رسد.

در پایان با اهدای لوح سپاس  و هدیه از خبرنگاران تجلیل شد.

 

IMG_9901 IMG_9903 IMG_9911 IMG_9913

انتهای پیام/.