وحدت سیاسیون کرمانی برای نابودی هلیل و جازموریان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، بهروز محمدی در شماره یازدهم نشریه استدلال نوشت:
تاریخ ، بی عدالتـی حاکمیت کرمان به جنـوب را فراموش نخواهد کرد این روزها مطالب و گفته های زیادی در خصوص هلیل و جازموریان در بین مردم رد و بدل می شود مرگ هلیل و جازموریان موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت اما متاسفانه مردم هرچه فریاد می زنند پاسخگویی نیست که باید در این رابطه تاسف خورد.

معنی هم ندارد که مسئولان استان کرمان برای مردمان دیار هلیل و جازموریان دل بسوزانند اگر آنها دلشان می سوخت که آب را به روی این مردمان نمی بستند.

مسئولان استان کرمان در حالی پا در یک کفش کرده اند که انتقال آب از سرشاخه های هلیل به کرمان را اجرایی کنند که انگار نه انگارمنطقه کرمان جنوبی در خطر جدی است .
شکی نیست که بیان جملات کوتاه و غیر کارشناسی که مسئولان استان در این خصوص به زبان می آورند آدرس غلط دادن به مردم است و نمی توان این پاسخ های غیر مرتبط و جانبدارانه را پاسخی بر آلام مردمان منطقه کرمان جنوبی دانست.
وقتی استاندار کرمان گفت : منشاء جازموریان آب کوه های جبالبارز است در واقع دهن کجی بزرگی به یک میلیون نفر جمعیت کرمان جنوبی بود. یا وقتی که کارشناسان به اصطلاح بی طرف ، کارشناسی خود را در صدا و سیما در رابطه با انتقال آب اعلام کردند، هرگز مردم باورشان نشد و در این رابطه باید گفت : کسانی که خود سبب نابودی هلیل وجازموریان هستند در این مورد نمی توانند نظر دهند.

موضوع زمانی دردآورتر خواهد بود که هیچ کس پاسخی به مردم نمی دهد ، راستی آیا فریاد مردمان کرمان جنوبی را کسی نخواهد نمی شنود ؟ چرا مسئولان کشوری در این رابطه سکوت کرده اند؟ عمق فاجعه آنجاست که در سفر اخیر هاشمی رفسنجانی به تسریع روند اجرایی انتقال آب سرشاخه های هلیل به کرمان تاکید شد و رئیس تشخیص مصلحت نظام ، مصلحت را به نفع کرمانی ها و شمال استانی ها دانستند و مشخص شد که مصلحت مردمان کرمان جنوبی رنج و غصه است .

مردم کرمان جنوبی در حالی این روزهای تلخ و نگران از آینده را سپری می کنند که موضوع تضییع حق آنهاست ولی متاسفانه متولیان امر خودشان را به خواب زده اند و نمی خواهند مطالبات بحق مردم را بشنوند. البته آنچه امروز در منطقه کرمان جنوبی علی رغم تمام ظرفیت ها مشاهده می کنیم نتیجه تبعیض ،بی عدالتی و نگاه مغرضانه حاکمان کرمان از ابتدا تاکنون بوده است و متاسفانه مسئولان محلی هم بخاطر پست و قدرت طلبی و در راستای حفظ منافع سیاسی خود سکوت کرده اند که این سکوت یک خیانت است و قطعا تاریخ این خیانت را فراموش نخواهد کرد.

نگاه خصمانه مسئولان کرمان در استان در طول سالهای گذشته و دولت های قبلی و فعلی موجب محرومیت های تاریخی در منطقه کرمان جنوبی شده است و قطعا اقدامات غیر کارشناسی و جانبدارانه متولیان امر نیز موجب شده است امروز هلیل و جازموریان این وضعیت اسفناک را داشته باشند.
شکی نیست که آنچه امروز شاهد آن هستیم حاصل تمام بی توجهی ها به این منطقه است و امروز نیز در ادامه مسیری که ظلم به کرمان جنوبی تلقی می شود حق حیات را هم از مردم این منطقه گرفته اند.

با نگاهی اجمالی به عملکرد سیاسیون کرمانی طی سالهای گذشته می توان به خوبی فهمید که عدم توسعه یافتگی منطقه کرمان جنوبی وجه اشتراک سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا بوده است که این افراد برای عدم توسعه منطقه از یکدیگر سبقت گرفته اند . در جریان ظلم به مردم کرمان جنوبی همه گروه ها و سیاسیون کرمانی نقش داشته اند و فرقی بین چپ و راست نیست و قطعا همه استانداران کرمانی، قدرت طلبان و افرادی چون مرعشی ، باهنر،کریمی ،جهانگیری و … نگذاشته اند آب خوش از گلوی مردم پایین رود.

در خصوص مرگ هلیل و جازموریان هم سیاسیون کرمانی با هم متحد شده اند آنگاه که وزیر کرمانی نیرو مجوز احداث چندین سد بر روی سرشاخه های هلیل را صادر کرد و اکنون انتقال آب در دولت تدبیردر حال انجام است و اینها همه نشان از آن دارد که مرگ هلیل و جازموریان زیر چکمه های تدبیر ومصلحت کرمانی ها رقم خورده است.

اما مردم منطقه کرمان جنوبی باید بدانند که دیگر سکوت جایز نیست و باید صدای حق خواهی خود را به گوش مسئولان کشوری برسانند.
اما یک سوال : آیا هیچ نهاد و ارگانی موضوع نگرانی مردم منطقه کرمان جنوبی و تبعات حاصل از نابودی هلیل و جازموریان را به مسئولان ملی اعلام کرده است ؟ عدالت حکم می کند که به خواست های مردمی پاسخ داده شود اما باید گفت : مردمان کرمان جنوبی ، عدالت حاکمیت کرمان را قبول ندارند زیرا اگر آنها عدالت را می دانستند اینگونه گلوی مردم منطقه را فشار نمی دادند.

و اما باید بار دیگر تاسف خورد به سکوت تلخ و قابل تامل سیاسیون ،مسئولان و قدرت طلبان منطقه کرمان جنوبی که سرشان را همانند کبک زیر برف کرده اند و جز حفظ منافع سیاسی و وجهه قدرت طلبی چیز دیگری نمی ببیند. و اما مردم منطقه باید بدانند آنچه امروز شاهد آن هستند نتیجه سکوت تلخ مسئو لان گذشته و فعلی است که بخاطر مدیریت منفعت طلبانه و در راستای چشم و قربان گفتن و بدست اوردن دل مسئولان کرمانی بوده است. و اما امید می رود تا تمام مردمان منطقه با اتحاد و هم صدا شدن نجات هلیل و احیای جازموریان را فریاد بزنند تا به نتیجه برسند زیرا دیگر امیدی به عملکرد و پیگیری مسئولان محلی نیست و باید خود مردم در جهت ادامه حیات هلیل و جازموریان فریاد بزنند.

نشریه استدلال شماره یازده