چند واحد معدن و صنایع معدنی در دورافتاده ترین نقاط جنوب کرمان افتتاح شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل ، با حضور فرماندار فاریاب و ریاست و معاونت معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان چند واحد معدنی و صنایع معدنی افتتاح شد.

 

۱

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در خصوص این برنامه گفت: در این سفر که به همراهی فرماندار فعال شهرستان فاریاب به چند واحد معدنی این شهرستان داشتیم، معدن کرومیت دره پهن و کارخانه سنگبری سنگ چینی زمین و ثمین افتتاح و از معدن طلای زرترشت نیز بازدید شد.

 

وی با بیان اینکه جنوب کرمان با استخراج بیش از ۷۰% کرومیت کشور، رتبه اول را داراست و به عنوان قطب کرومیت کشور شناخته می شود، در خصوص معدن کرومیت دره پهن گفت: این معدن با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حدود ۲۰ میلیارد ریال فعال شده که برای ۱۵ نفر اشتغالزایی کرده است.

 

همچنین در ادامه گفت: تاکنون ۳۱ پروانه اکتشاف کرومیت در جنوب کرمان صادر شده که ۱۳ فقره آن معادل ۴۲% و از ۱۸ فقره پروانه بهره برداری کرومیت نیز ۶ فقره آن معادن ۳۳% در سه ساله اخیر بوده همچنین با صدور ۴ فقره جواز تأسیس کارخانه های فرآوری مواد معدنی با سرمایه گذاری ۲۷۹۶ میلیارد ریال در سه ساله اخیر از مجموع ۵ کارخانه و وجود ۲ کارخانه فعال در این زمینه در منطقه، شاهد آغاز شکوفایی منطقه در این زمینه هستیم.

 

دکتر محمود اسکندری نسب در خصوص کارخانه سنگبری افتتاح شده افزود: کارخانه سنگ چینی زمین و ثمین نیز با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی احداث شده و برای ۳۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.

 

وی عنوان کرد: در کارگروه رونق تولید فعلی برای این کارخانه مبلغ ۲۷ میلیارد ریال تسهیلات مصوب شده و مراحل پرداخت آن نیز در حال انجام است.

 

از دیگر برنامه های این سفر، بازدید از معدن طلای زرترشت و بررسی روند کارخانه فرآوری طلای زرترشت بود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: این معدن طلا این سابقه حدود ۳ هزار ساله دارد که تا ۳ سال قبل عملیاتی نشده بود.

 

دکتر اسکندری‌نسب عنوان کرد: برآورد ذخیره این معدن بعد از تکمیل فعالیت اکتشافی جدید، از ۱۸۲ کیلو به حدود ۷۰۰ کیلو شمش طلا در سال افزایش پیدا کرده است.

 

وی همچنین گفت: کارخانه تولید شمش طلا که عملیات احداث آن آغاز شده، توانایی تولید ۱۰۰ کیلو شمش طلا در سال را دارد.

 

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اضافه کرد: با توجه به اینکه  روند اجرایی احداث این کارخانه به کمک سرمایه‌گذار خارجی در حال انجام است، سعی کردیم ظرفیت معادن طلای دیگر موجود در این منطقه از جمله یک معدن در مجاورت معدن زرترشت که فعالیت اکتشافی آن تمام شده، گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری را نیز با ذخیره ای بالغ بر ۱۷۰۰۰ تن اخذ کرده، را در منطقه فعال کنیم.

 

فرماندار شهرستان فاریاب نیز که در این برنامه ها حضور داشت، ضمن تشکر ویژه از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: در فاریاب گام‌های بزرگی در زمینه صنعت و معدن و فعالسازی ذخیره های معدنی در سه ساله اخیر به همت سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان برداشته شده است بطوری که در زمینه صنعت و معدن ۶۸۲ نفر بصورت مستقیم و ۲ هزار ۷۶۶بطور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است و اگر این روند پیش رود ما در این شهرستان مشکل بیکاری را در این منطقه وجود نداریم.

 

انتهای پیام/.