گواهی بهداشتی ویژه صادرکنندگان در جنوب کرمان صادر می‌شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی در حاشیه جلسه کارگروه نظام جامع گلخانه‎ای در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: برای مستندسازی فعالیت‎های گلخانه‎ای، تهیه آمار به تفکیک شهرستان، محصول، نوع سازه و احصا بهره‎برداران مجموعه‎های گلخانه‎ای نیز بحث و تبادل نظر بعمل آمد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه باید از تجارب جهانی در ساخت گلخانه‎های جدید در منطقه با کمک سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد استفاده می‌شود، بیان کرد: الگوهای کشت مدرن در گلخانه‎ها و کاشت گیاهان زینتی و دارویی در این بخش انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: علاوه بر سازه‎های گلخانه‎های جدید گلخانه‎هایی که توانایی تولید نشا و گیاهان دارویی و زینتی را داشته باشند به این مجموعه اضافه شده که سه گلخانه تخصصی است.

موسوی تصریح کرد: سازندگان گلخانه‎ها موظف هستند که برای ایمنی استخر از حفاظ‎ها و سازه‎ای استفاده کنند که از ورود اطفال و خطر غرق شدن آن‎ها در استخر ممانعت به عمل آید.

وی افزود: در بحث ضمانت بانکی کشاورزان و سهم آورده‎ها با رئیس دایره اعتبارات بانک کشاورزی مذاکره و مقرر شد، مشکلات کشاورزان که برای توسعه گلخانه‎ها در منطقه فعالیت می‎کنند، مجددا ارزیابی شوند.

وی با اشاره به آموزش کارگران گلخانه در این منطقه گفت: برای آموزش کارگران به ویژه کارگران گلخانه‎ها مقرر شد از طریق هم‎فکری و همکاری با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان و همچنین دانشگاه علوم‌پزشکی و با محوریت سازمان جهاد‌کشاورزی و مشاور امور بانوان و خانواده سازمان برنامه‎ای تدوین شود.

موسوی با بیان اینکه خوک وحشی به برخی از باغ‎ها در منطقه ساردوئیه حمله و به کشاورزان و باغداران خسارت وارد کرده است، بیان کرد: بر همین اساس با مدیر کل محیط زیست رایزنی انجام شد تا تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: در زمینه مجوزهای زیست‎محیطی نیز برای توسعه گلخانه‎ها در جنوب کرمان و به منظور توسعه صادرات غیرنفتی و کالاهای ارزشمند تولید شده در سازه‎های گلخانه‎ای باید همکاری بیشتری با گلخانه‎داران انجام شود.

موسوی خاطرنشان کرد: در بحث صدور گواهی‎های بهداشتی با همکاری سازمان حفظ نباتات پس از انجام امور مستندسازی مقرر شد، شرایطی فراهم شود که صادرکنندگان بتوانند از سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گواهی‎های لازم را به جای مراجعه به تهران تهیه کنند.