. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 16091 تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1395 | 20:23 ب.ظ

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی:

احداث راه آهن نیاز ضروری منطقه جنوب کرمان است

به گزارش کنارصندل ،نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن نیاز ضروری منطقه جنوب کرمان است لذا امیدواریم این نیاز با مساعدت وزیر کشور برطرف شود.    یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با حضور […]

به گزارش کنارصندل ،نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث راه آهن نیاز ضروری منطقه جنوب کرمان است لذا امیدواریم این نیاز با مساعدت وزیر کشور برطرف شود.

img_3737

 

 یحیی کمالی پور روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان با حضور وزیر کشور افزود: سال ها مردم جنوب کرمان مشکل خط ریلی دارند.

 

وی تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است ریل جیرفت – کهنوج به جاسک فقط در ماده ۱۹ و ۲۰ خلاصه شده است لذا امیدوارم این مساله وارد حوزه ماده ۲۱۵ شود.

 

وی گفت: در زمینه آب آشامیدنی و برق مشکلات زیادی در این منطقه وجود دارد ولی همه پای کار هستند تا مشکلات برطرف شوند.

img_3682

 

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد با بیان اینکه جنوب کرمان با تولید بیش از چهار میلیون تن محصولات کشاورزی سهم قابل توجهی در امنیت و سلامت غذایی کشور دارد گفت: علی رغم همه ظرفیت ها از روند توسعه در این منطقه عقب افتاده ایم که این موضوع یاری مسئولان را در توسعه فراگیر استان می طلبد.

 

وی به کشف الواح گلی و خطی در جنوب کرمان اشاره کرد و افزود: این منطقه مهد تمدن جهان بوده است لذا باید این ظرفیت های منطقه را با برگزاری همایش های علمی داخلی و بین المللی به همه معرفی کنیم.

img_3679

کمالی پور بیان کرد: با توجه به بافت جغرافیایی منطقه و صعب العبور بودن راه های ارتباطی جنوب کرمان می طلبد نیروهای امنیتی و انتظامی ما از ظرفیت های بالایی برخوردار باشند تا بتوانند سر ریز ناامنی های استان های همجوار را دفع کنند.

 

وی گفت: توسعه تقسیمات کشوری جنوب کرمان، ایجاد خط اعتباری ویژه برای توسعه منطقه، متوازن کردن حوزه عملکردی دولت در مراکز استان ها نسبت به شهرستان ها، تشکیل کارگروه کشوری در کنار ظرفیت استانی برای احیای تالاب جازموریان و ایجاد منابع آبی پایدار در شرایط بحرانی موجود در کشور، ایجاد مرز هوایی جهت سهولت در حمل و نقل محصولات کشاورزی از جمله خواسته های مردم این منطقه می باشد.

 

انتهای پیام/.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =