. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 16036 تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 شهریور 1395 | 04:04 ق.ظ

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت خبر داد:

انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح پلیس نما

  به گزارش کنارصندل ،فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح مأمورنما و کشف اموال مسروقه مال‌باختگان طی ۳ عملیات پلیسی خبر داد.   سرهنگ ماشاءالله ملائی گفت: هفته گذشته ماموران از وقوع سرقت یک دستگاه خودرو مطلع و برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند.   وی خاطرنشان کرد: […]

img_1617

 

به گزارش کنارصندل ،فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از انهدام باند ۷ نفره سارقان مسلح مأمورنما و کشف اموال مسروقه مال‌باختگان طی ۳ عملیات پلیسی خبر داد.

 

سرهنگ ماشاءالله ملائی گفت: هفته گذشته ماموران از وقوع سرقت یک دستگاه خودرو مطلع و برای بررسی موضوع به آدرس اعلامی اعزام شدند.

 

وی خاطرنشان کرد: با انجام تحقیقات در محل مشخص شد که یکی از شهروندان حوالی ساعت ۲۳ با خودرو شخصی در یکی از نقاط کور و فاقد روشنایی اطراف شهرستان جیرفت درحال تردد بوده که در بین راه سه نفر با لباس شبه نظامی و علائم هشدار دهنده خودرو وی را متوقف و با تهدید به وسیله‌ی چاقو و اسلحه او را پیاده و خودرو وی را سرقت کرده‌اند.

 

وی افزود: به علت حساسیت موضوع در همان ساعات اولیه اتاق فکری با حضور کلیه پلیس‌های تخصصی شهرستان جیرفت تشکیل و اکیپی متشکل از زبده‌ترین کارآگاهان رسیدگی به پرونده را به صورت شبانه‌روزی در دستور کار خود قرار دادیم.

 

ملائی تصریح کرد: ماموران درجریان رسیدگی به این پرونده با توجه به شواهد و قرائن و سرقت‌های مشابه در شهرستان‌های همجوار متوجه شدند با باندی حرفه‌ای مواجه هستند که در پوشش لباس شبه‌نظامی دست به سرقت و اخاذی از شهروندان می‌زنند.

 

وی تصریح کرد: سرانجام پس از ۷۲ ساعت تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس با اقدامات فنی و اطلاعاتی سرنخ‌هایی از افراد این باند در یکی از روستاهای اطراف جیرفت به دست آوردند و پس از تکمیل اطلاعات با هماهنگی مقامات قضایی در اولین عملیات خود مخفیگاه سارقان را محاصره کرده و موفق به دستگیری پنج نفر از اعضا این باند از جمله سردسته آن شدند.

 

ملائی تصریح کرد: افراد دستگیر شده ابتدا منکر هر گونه جرم شدند اما با توجه به شواهد، قرائن و دلایل مستند لب به اعتراف گشوده و ماموران دریافتند اعضا این باند در شهرستان‌های همجوار نیز اقدام به سرقت محموله‌های خرما کرده اند.

 

فرمانده انتظامی جیرفت بیان کرد: ماموران دریافتند دیگر اعضای این باند در روزهای آتی نیز قصد دارند با ایجاد ایست بازرسی در پوشش ماموران اقدام به اخاذی از کامیون‌های عبوری حامل خرما در محور بم کرمان کنند.

 

وی گفت: ماموران در عملیات دوم نیز پس از اخذ نیابت قضایی برای دستگیری دیگر سارقان به سرعت به شهرستان بم اعزام شدند و دو نفر دیگر از اعضا این باند را دستگیر کرده و از مخفیگاه آنان اموال مسروقه قابل توجهی کشف شد.

 

ملائی خاطرنشان کرد: کارآگان پلیس با گسترش چتر اطلاعاتی خود در استان‌های همجوار متوجه شدند اعضا این باند یکی از خودروهای مسروقه را پس از جدا کردن پلاک جهت استفاده در حمل مواد‌مخدر به مرزهای شرقی کشور منتقل کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: در سومین عملیات نیز ماموران پس اخذ نیابت قضایی موفق به توقیف خودرو در یکی از شهرهای مرزی و انتقال آن به جیرفت شدند.

 

ملایی با اشاره به دستگیری ۶ نفر مرد، یک نفر زن و توقیف سه دستگاه خودرو گفت: در بازرسی از مخفیگاه این باند تعدادی البسه نظامی و پوتین، یک قبضه اسلحه شکاری دست ساز، دو دستگاه تلفن شبیه بیسیم نظامی، ۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه، ۸ دستگاه پخش خودرو، دو دستگاه تلویزیون رنگ LED ، ۶حلقه لاستیک خودرو، مقادیری حشیش، لوازم یدکی خودرو و تعدادی اسناد از قبیل گواهینامه و کارت سوخت متعلق به مالباختگان کشف شده، گفت : متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.

 

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت خاطر‌نشان کرد: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد اعضاء این باند دارای سوابق متعددی از جمله چندین فقره سرقت، حمل و نگهداری مواد‌مخدر و مشروبات الکلی، حمل و نگهداری سلاح غیر‌مجاز، ایراد ضرب و جرح عمدی شهروندان و اخلال در نظم عمومی در کارنامه سیاه خود هستند.

 

انتهای پیام/.

 

نظرات بینندگان:

  1. admin گفت:

    درود بر سرهنگ ملایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × چهار =