. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 16106 تاریخ انتشار : شنبه 27 شهریور 1395 | 08:15 ق.ظ

امام جمعه جیرفت:

اساس کار مردم در جنوب بحث کشاورزی است که هنوز بر زمین مانده است/ دست وزیر کشور و مسئولان درد نکند که به جنوب کرمان آمدند و من از آنها تشکر می کنم اما دیر به یاد مردم افتادند

به گزارش کنارصندل ،حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور در خطبه های دیروز نماز جمعه جیرفت گفت:دست وزیر کشور و مسئولان درد نکند که به جنوب کرمان آمدند و من از آنها تشکر می کنم اما دیر به یاد مردم افتادند، جا داشت زودتر اقدام می کردند و کارهای بهتری انجام می دادند. در این شش […]

به گزارش کنارصندل ،حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور در خطبه های دیروز نماز جمعه جیرفت گفت:دست وزیر کشور و مسئولان درد نکند که به جنوب کرمان آمدند و من از آنها تشکر می کنم اما دیر به یاد مردم افتادند، جا داشت زودتر اقدام می کردند و کارهای بهتری انجام می دادند. در این شش هفت ماه باقیمانده فرصتی نمانده است که بخواهند مشکلات را حل کنند.

 

 وی ادامه داد:اساس کار مردم در جنوب بحث کشاورزی است که هنوز بر زمین مانده است. مدیریت کشت نداریم، مدیریت برداشت نداریم، مدیریت در فروش کمرنگ است.

 

وی تصریح کرد:با این سفرها مشکلات حل نخواهد شد و باید یک چاره اساسی اندیشیده شود. دستشان درد نکند که آماده اند ما اعتراضی نداریم. بیایند و مشکلات مردم را ببینند.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد:در استان کرمان دیگر بحث های صنعتی و معدنی آب بر جواب نمی دهد، درست است باید از کشاورزی به سمت صنعت و معدن برویم اما به شرطی که آب داشته باشیم.

 

وی افزود:انتقال آب از سرشاخه های هلیل مورد اعتراض مردم واقع شده است اما متاسفانه مسئولین ما سکوت کردند.

 

کرمی پور اشاره کرد:از مسئولین خواستیم در هفته دولت گزارش اقدامات خود را در راستای اقتصاد مقاومتی بیان کنند. من نمی دانم چیزی به اطلاع شما رسانده اند؟

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد:امیدوارم در این ماهای پایانی دولت رفتار مسئولان رنگ و بوی انتخاباتی نداشته باشد. متاسفانه برخی مواقع شاهدیم که موج هایی برای بهره برداری تبلیغاتی ایجاد می کنند.

 

***

امام جمعه جیرفت در بخشی از سخنان خود نیز گفت:فلسفه حجه الوداع پیامبر فقط به خاطر غدیر و اعلام جانشینی پیامبر بود.

 

وی به فرمایش امام باقر(علیه السلام) گفت: پایه های اسلام ۵ مورد است که اصلی ترین آن ولایت است و اعمال بدون ولایت ارزش ندارد و اما متاسفانه بعد از پیامبر ولایت فراموش شد.

 

کرمی پور با اشاره به اینکه چرا عید غدیر خم مظلوم واقع شد، گفت: ۱- وجود تازه مسلمان هایی که ایمان قوی نداشتند و فقط منعت مادی خود را در اسلام می دیدند. ۲- منافقین که در طول تاریخ بیشترین ضربه را به اسلام زدند ۳- کینه توزی هایی که نسبت به امیرالمومنین توسط برخی مسلمانان وجود داشت ۴- تفکرات جاهلی برخی افراد که می گفتند حضرت علی (ع) برای حکومت جوان است ۵- عدم اطلاعت پذیری اکثر مسلمانان از دستورات پیامبر

 

وی تصریح کرد: تعداد حاجیان ما نسبت به کل حاجیان جمعیت زیادی نیست و حدود ۳ درصد را شامل می شود اما حکومت دست نشانده آل سعود نگذاشتند امسال حاجیان ما به حج بروند چون می ترسیدند جنایاتشان توسط ایرانی ها برای سایر مسلمانان بازگو شود.

 

امام جمعه جیرفت بیان کرد: دشمن به دنبال آن است که از هر طریقی جمهوری اسلامی و همفکران آن را نابود کند. اما متاسفانه مسئولین ما به جای موضعگیری صریح و اقدام مناسب برخی رفتار ها را توجیه می کنند.

 

وی اشاره کرد:استکبار از بدو انقلاب با اقداماتی همچون جنگ های قومیتی، جنگ تحمیلی، محاصره و تحریم های اقتصادی، تقویت گروهای تکفیری در شرق و غرب دنبال از بین بردن نهال انقلاب بود اما اکنون با وجود اینکه انقلاب درخت تنومندی شده است دشمن دست از توطئه های خودش برنمی دارد. لذا وظیفه ما حراست از انقلاب است.

 

کرمی پور بیان کرد:یکی از وظایف نیروهای مسلح ما این است که آمادگی خود را تقویت کنند تا در مقابل خطرات و نیات دشمن آماده باشند. وقتی دشمن قدرت نظامی ما را ببیند به خودش جرات نمی دهد که به ما حمله کند. اگر ما قدرت کافی نداشتیم قطعا قبل از کشورهایی افغانستان، عراق، سوریه و یمن به ما حمله می کردند. اینها مقدمه برای حمله علیه ما بود.

 

وی تصریح کرد:با این اوضاع یک آقایی گفته است که ما باید مثل کشور ژاپن و آلمان باشیم، و برای نیروهای نظامی خود هزینه نکنیم و آن را صرف کارهای دیگر کنیم. این حرف احمقانه است. همین آقا یکی دو هقته پیش رفته مشهد حدود ۱۰۰ محافظ داشته است که اینها همه نظامی اند و اگر اینها نباشند تو یک لحظه هم از خونه ات بیرون نمیایی!!! یک آدم احمق هم چنین حرفی نمی زند آنهم زمانی که ما اینگونه در معرض تهدید دشمنان هستیم.

 

 

امام جمعه جیرفت افزود:اگر واقعا شما دلتان برای مردم می سوزد مشکلات اقتصادی مردم را حل کنید و مسائل نظامی را به اهلش بسپرید. بر طبق آیه قرآن(و اعدوا لهم ما استطعتم …) وظیفه داریم خودمان را از لحاظ نظامی قوی کنیم.

 

وی اظهارکرد:مصداق واقعی واژه ضد ولایت فقیه که شما همیشه شعار مرگ بر علیه آنها را می دهید همین افراد هستند که بر خلاف مقام معظم رهبری حرف می زنند و عمل می کنند. امیدواریم خداوند این افراد را هدایت کند و سر عقل بیارد اگر هم هدایت نشدند خداوند شرشان را به خودشان برگرداند و عزرائیل دستی به سر و رویشان بکشد که اینقدر خون به دل مقام معظم رهبری نکنند.

 

کرمی پور گفت:مقام معظم رهبری به خوبی در پیام خود چهره آل سعود را که همان شجره ملعونه و امتداد حکومت بنی عباس و بنی امیه است مشخص کردند.

 

وی افزود:در فاجعه منا تنها کشور ما بود که از حق خودش دفاع کرد اما سایر کشور ها به خاطر دلارهای نفتی عربستان اعتراضی نکردند و عربستان با پول دهان آنها را بست.

 

انتهای پیام/.

 

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + دوازده =