اگر وحدت در جامعه نباشد هیچ کاری انجام نمی شود/ولایتمداری نقطه قوت استان کرمان است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای اداری و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی هفت شهرستان جنوبی استان با حضور وزیر کشور افزود: ۵۶ امام جمعه در سراسر استان با همدلی و همکاری ما را در مسیر اجرای اقتصاد مقاومتی همراهی می کنند.
 
img_3757
 

وی اظهار کرد: هر کسی بخواهد این روحیه همدلی را بر هم بزند، برخلاف منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت کرده است.
 
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان کرمان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی چتر وحدت را در سراسر کشور گسترانیده اند و ما هم در این استان با شعار ولایتمداری، توسعه را در پیش گرفته ایم.
 
وی افزود: ولایتمداری نقطه قوت استان کرمان است و در این استان حتی زرتشتیان هم ولایتمدار هستند.
 
رزم حسینی گفت: تبیین فرهنگ اقتصاد مقاومتی توسط ائمه جمعه اتفاق می افتد، چرا که در غیر این صورت نمی توانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر وحدت در جامعه نباشد هیچ کاری انجام نمی شود.
 
img_3682
 
 
وی گفت: در طرح مثلث توسعه اقتصادی نمایندگان، ائمه جمعه و سرمایه گذاران همدلی و همراهی خوبی داشته اند و این همدلی موجب رقم زدن اتفاقات خوبی در این منطقه شد.

 
استاندار کرمان به حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در رودبار جنوب اشاره کرد و گفت: این حضور یادآور سخن امام راحل در زمینه سپاه پاسداران است که اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
 
 
وی اظهار کرد: ما مدیون سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی برای داشتن این امنیت پایدار هستیم.
 
 
رزم حسینی گفت: جنوب استان کرمان دارای مردمانی خونگرم، ولایی و سختکوش است.
 
img_3741
 
 
وی افزود: هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در کرمان فاقد برق نیست و حتی در برخی مناطق صعب العبور با انرژی خورشیدی این برق رسانی صورت گرفته است.
 
 
وی به پروژه گازرسانی به شهرستان کهنوج اشاره کرد و گفت: پروژه گاز رسانی به شهرستان رودبار جنوب که امروز با حضور وزیر کشور انجام شد، پیشرفت ۹۰ درصدی داشته و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
 
img_3716
 
استاندار کرمان از سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان خبر داد و افزود: در این سفر عملیات گاز رسانی به شهرستان نیز جیرفت آغاز می شود.
 
 
وی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های شهرستان های جیرفت و عنبرآباد گفت: در تقسیمات هشتگانه، این دو شهرستان به اتاق بازرگانی سپرده شده است.
 
وی بیان کرد: وقتی اقتصاد قوی باشد، فرهنگ هم قوی می شود لذا باید اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گیرد.
 
img_3715
 
فرماندار رودبارجنوب هم در این نشست گفت: استان کرمان در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی توانست با خلق طرح نوین توسط استاندار کرمان به اهداف بلندی دست یابد که مردم و مسئولان هم آمادگی خوبی داشتند تا در سنگر اقتصادی فعالیت کنند.
 

عطا ناوکی با بیان اینکه مثلث توسعه اقتصادی پیش زمینه ای برای ورود به اقتصاد مقاومتی بود افزود: با توجه به اینکه مردم آگاهی داشتند در این زمینه به اهداف خوبی با همراهی ائمه جمعه در پنج شهرستان جنوبی رسیدیم و پیشرفت قابل توجهی داشتیم که بر این اساس ۷۳ تفاهم نامه با ۱۶۷ میلیارد تومان در شهرستان رودبار منعقد شد.
 

وی با بیان اینکه ۲۶ طرح کشاورزی، صنعتی، دامداری و خدماتی با ارزش ۶۷ میلیارد تومان اجرایی شده و ۴۷ طرح در دست اقدام است گفت: با وجود بحران آب، شهرستان رودبار در اجرای طرح آبیاری نوین در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
 
img_3679
 
 
وی با اشاره به انعقاد ۵۷ تفاهم نامه با اعتبار ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان منوجان که ۱۴ طرح با اعتبار ۲۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: ۳۰ تفاهم نامه با ارزش ۵۳ میلیارد تومان با ۱۸ طرح عملیاتی که ۹ طرح آن با ارزش ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است در شهرستان کهنوج منعقد شده است.
 
 
فرماندار رودبار جنوب با بیان اینکه در شهرستان فاریاب ۴۳ تفاهم نامه منعقد شد که ۲۴ طرح با ارزش ۴۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است اظهار کرد: با توجه به پتانسیلهای منطقه جنوب کرمان پیگیری اقداماتی مانند برقی کرن موتورپمپ های کشاورزی، سند دار کردن زمین های کشاورزی، اجرای پروژه های آبیاری تحت فشار و صنایع تبدیلی در منطقه ضروری است.
 
 
وی گفت: از جمله مشکلات سر راه اقتصاد مقاومتی در منطقه بالا بودن نرخ تسهیلات و عدم تشویق سرمایه گذاری در منطقه است و با اجرای طرح آبیاری تالاب جازموریان بعد از ۳۵ سال مشکلات مسیر توسعه منطقه برطرف می شود.
 
img_3778 img_3781 img_3785 img_3747 img_3727 img_3713 img_3705 img_3704 img_3690 img_3692 img_3694 img_3697 img_3700 img_3689 img_3688 img_3686 img_3682 img_3663 img_3664 img_3665 img_3675 img_3671 img_3658 img_3660
 
وزیر کشور عصر  (چهارشنبه) در آغاز سفری ۲ روزه به شهرستان های جنوب استان کرمان وارد جیرفت شد؛ وی به همراه استاندار کرمان و جمعی از مسئولان ابتدا به شهرستان قلعه گنج رفت و امروز از طرح های اقتصاد مقاومتی در شهرستان رودبارجنوب بازدید کرد.

عملیات اجرایی ۱۰ طرح آبرسانی با حضور رحمانی فضلی در شهرستان رودبارجنوب آغاز و یک طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان افتتاح شد.
 
کرمان یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور است و طرح شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از ۲ سال قبل با محوریت بنیاد مستضعفان و مشارکت مردم منطقه در شهرستان قلعه گنج در دست اجراست.
 
توسعه و آبادانی شهرستان رودبارجنوب نیز در چارچوب طرح های اقتصاد مقاومتی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) دنبال می شود.
 

کرمان برای پیشبرد برنامه های حوزه اقتصاد مقاومتی به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم و مدیریت توسعه ای هریک از این مناطق به یکی از موسسات و شرکت های توانمند واگذار شده است.
 
جنوب استان کرمان با هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه گنج، فاریاب و رودبارجنوب مناطق ۱ و ۲ اقتصادی استان را شامل می شود.
 
منبع:ایرنا
انتهای پیام/.