باید راه ورود نخبگان و اندیشمندان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باز شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در نشست شورای اداری نیروهای ستادی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: استراتژی فرهنگی تعیین برنامه های در بازههای زمانی بلند مدت ، میان مدت و کوتاه مدت است که برنامه های فرهنگی و هنری را بر اساس آن انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه اجرا و اتمام تدوین سند توسعه فرهنگی جنوب کرمان از دستور کارهای این اداره کل خواهد بود اظهار داشت: در حوزه کار فرهنگی یکی از ضروریات دغدغه مندی فرهنگی است که اگر وجود نداشته باشد کار فرهنگی هم انجام نخواهد شد.

وی بیان داشت: با توجه به صحبت های چند روز اخیری که اصحاب فرهنگ و هنر در دیدارهایشان مطرح کرده اند در حوزه فرهنگ ما نیاز به یک عملکرد جهادی داریم به این معنی که ما باید از موانع عبور کنیم.

وی با بیان اینکه در عملکرد جهادی موانع کوچک را نباید بزرگ دید، آرمانها و جهت را نباید فراموش کرد خاطر نشان نمود: حرکت جهادی هم باید علمی و هم عملی باشد چنانکه مقام معظم رهبری می فرمایند حرکت جهادی باید مجاهدانه همراه با پرهیزکاری و لزوم حرکت در جهت خدا از الزامات حرکت جهادی است.

وی ادامه داد : لزوم شوق به کار، آموزش انفور ماتیک ، پویایی و تحول پذیری ، پرهیز از تصمیمات زودگذر و نگرش بلند مدت به پدیده های فرهنگی ، توجه به گسترش نهاد های فرهنگی و عدم تصدی گری دولت از مهم ترین اهداف در فعالیت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: بازتولید و خروج از انجماد فرهنگی باید در جنوب کرمان خیلی سریع اتفاق بیفتد.

وی برایجاد ارتباط ارگانیک بین نهادهای علمی ، فرهنگی و برنامه ریزی متناسب با استفاده از ظرفیت های دانشگاهیان و نخبگان تاکید کرد و گفت: ما باید از همه ظرفیت ها برای استفاده از نخبگان بهره بگیریم.

وی ورود به فضای مجازی ، ارائه الگوهای مطلوب فرهنگی بر اساس سیاستهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه های در دستور کار این اداره کل بیان کرد و افزود: پرهیز از سیاست زدگی در نهادهای فرهنگی و عدم دخیل کردن هیچ نگرش سیاسی در کارهای فرهنگی و هنر یکی از الزامات است که باید همه به عنوان یک ید واحده با وحدت و همدلی در این راستا کار کنیم.

وی با بیان اینکه باید برنامه ای برای حرکت هماهنگ توسعه اقتصادی در عرصه فرهنگ منطقه ارائه شود اظهار داشت: ما نباید از ایجاد فضای نقد بترسیم بلکه باید حتما فضای نقد و مطالبه گری در جامعه به وجود بیاید.

وی ادامه داد: اگر در نقد ها را برنامه های اداره کل بپزیریم قاعدتا بهتر می توانیم مشکل برنامه ها را برطرف کرد و به نقطه مطلوب رسید.

وی با بیان اینکه یک مدیر فرهنگی باید تحلیل فرهنگی داشته باشد بیان داشت: پرسنل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باید همه به روز باشند و مسائل کلان حوزه کاری خود در کشور را تحلیل کنند و جامعه جنوب کرمان را بشناسند و نسبت به چهارچوبهای کلی فضای کاری شناخت داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم مشورت با نخبگان در فعالیت های فرهنگی و هنری جنوب کرمان خاطر نشان نمود: حتما باید راه ورود نخبگان و اندیشمندان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان باز شود تا به ارتقاء فعالیت های فرهنگی و هنری جنوب کرمان کمک کنند.

وی ادامه داد: ما باید از تفکر اصحاب فرهنگ و هنر بهرمند شویم و دیدگاه و دغدغه بزرگان شهرستانها صاحب نظران مانند ائمه جمعه و فرمانداران را مد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر تکریم و صبوی در برابر ارباب رجوع گفت: قانون گرایی باید سرلوحه کارهای ما قرار گیرد.

وی ادامه داد: تحولگرایی دولت الکترونیک ، سرمایه انسانی ،سلامت اداری ، مبارزه با فساد و تبعیض ،عدم اجرای قانون ، عدم اجرای دقیق وظایف مواردی هستند که باید به آنها توجه نمود.