. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 16412 تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1395 | 17:50 ب.ظ

به همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان

پانزدهمین یادواره شهدا و همایش سنگرسازان بی‎سنگر برگزار ‎شد

به گزارش سایت کنارصندل، به همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان صبح امروز پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر با حضور مردم و مسئولان و جمعی از خانواده شهدا در تالار موسسه جهاد نصر جیرفت برگزار شد و با اهدای لوح به خانواده شهدای این سازمان از آنها تقدیر شد.   در […]

به گزارش سایت کنارصندل، به همت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان صبح امروز پانزدهمین یادواره شهدا و همایش بزرگ سنگرسازان بی سنگر با حضور مردم و مسئولان و جمعی از خانواده شهدا در تالار موسسه جهاد نصر جیرفت برگزار شد و با اهدای لوح به خانواده شهدای این سازمان از آنها تقدیر شد.

 

در این همایش علی کارنما فرمانده تیپ خیبر استان کرمان بیان کرد: همزمان با شروع جنگ بچه‌های جهاد سازندگی که در روستاها کار می‌کردند خالصانه وارد صحنه جنگ شدند و از کشور خود دفاع کردند.

 

وی با بیان اینکه جهاد سازندگی در سال ۵۹ وارد جنگ شد، افزود: با توجه به اینکه نیرو‌های جهاد بدون ریا در جنگ کار می‌کردند یکسال بعد از اتمام جنگ نیز در منطقه حضور داشتند.

 

کارنما با تاکید بر اینکه شهدای جنوب کرمان افتخار کشور هستند و بنای مهندسی جنگ توسط بچه‌های جنوب کرمان بنا شد و در جنگ حماسه آفریدند، گفت: در جنگ هیچ کس به فکر پست و مقام در دنیا نبود چرا که همه پاک و یک دست با هم همکاری و کار می‌کردند.

 

فرماندهی تیپ خیبر استان کرمان تصریح کرد: آرامشی که امروزه در کشور پابرجاست مدیون خون شهدا و ایثارگران و خانواده‌های آنهاست و امیدوارم توفیق پاسداشت خون شهدا باشیم و مقابل آنها شرمنده نباشیم.

 

کارنما با اشاره به اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: بزرگترین پروژه کشاورزی در کشور در موسسه جهاد نصر به همت ایثارگران در حال انجام است و پروژه بزرگ ۵۵۰ هزار هکتاری امروز به عنوان بزرگترین طرح کشاورزی تاریخ ایران است.

 

وی تصریح کرد: این پروژه در مناطقی اجرا می‌شود که خون شهدا در آن سرزمین ریخته شده است و امروز این افتخار را داریم که در منطقه خوزستان و ایلام این طرح را اجرا می‌کنیم.

 

فرمانده تیپ خیبر استان کرمان با بیان اینکه این پروژه در دوفاز اجرا می‌شود، اظهار داشت: فاز نخست ۳۱۲ هزار هکتار و فاز دوم در ۲۳۸ هزار هکتار است که تا به امروز از فاز نخست ۲۱۸ هزار هکتار اجرا شده است.

 

وی گفت: نتیجه این پروژه ۱۰ میلیون تن تولیدات کشاورزی به منطقه خوزستان و ایلام اضافه می‌کند و سالیانه ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سود کشاورزان منطقه خوزستان را از محل فروش محصولات تضمین می‌کند.

 

معاون عمرانی استاندار کرمان نیز با اشاره به اینکه آنچه که در ایران اتفاق افتاد هدف آن دفاع از میهن بود و ما امروزه به این دفاع افتخار می‌کنیم و برای همیشه در ذهن ما جاودان باقی می‌ماند، گفت: امروزه افتخار می‌کنیم که توانستیم در مقابل دشمن دفاع و ایستادگی کنیم.

 

ابوالقاسم سیف‌اللهی با اشاره به اینکه ثمره ایستادگی در مقابل دشمن پیروزی بود، افزود: دوران دفاع مقدس دوران خدمت بی‌منت و ایثارگری بود و بحث دفاع مقدس باید نسل به نسل منقل شود تا در خاطره‌ها و یادها باقی بماند.

 

معاون عمرانی استاندار کرمان با تاکید بر اینکه با رهبری مقام معظم رهبری کشور ما امروزه به یک ثبات و امنیت رسیده است، گفت: در کشورهای دیگر امنیت مناسبی نداریم جنگ و ناامنی است اما در ایران این امنیت را مرهون خون شهدا، ایثارگران و رهبری مقام معظم رهبری هستیم.

 

وی با اشاره به سال اقتصاد‌مقاومتی و اقدام و عمل با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری خاطر‌نشان کرد: فکری باید برای لشکر بیکاران کرد اگر امروز برای آنها کار و فضای اشتغال ایجاد نکنیم نتیجه مطلوبی در کشور به‌دست نمی‌آوریم.

 

سیف‌الهی با بیان اینکه این مهم توسط کسانی که در زمینه تولید تلاش می‌کنند، می‌تواند تداوم خط امام را به دنبال داشته باشد و باعث آبادانی کشور شود گفت: جهاد سازندگی که امروزه به جهاد کشاورزی تبدیل شده است می‌تواند با تمام تلاش خود آینده کشور را رقم بزند.

 

وی با اشاره به سرشماری نفوس مسکن که در کشور در حال انجام است، تصریح کرد: همه ماباید کمک کنیم تا سرشماری و آمارگیری در استان کرمان به خوبی و با صحت و سلامت برگزار شود.

 

سیف‌الهی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با سرشماری، اظهارداشت: آمار صحیح و دقیق می‌تواند برنامه‌ریزی سالم برای کشور به دنبال داشته باشد.

 

حمیدرضا محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس شهرستان جیرفت ۴۹۵ شهید تقدیم اسلام کرده‌ است، گفت: ۷۰ درصد شهدای شهرستان جیرفت مربوط به عملیات کربلای ۵ است.

 

وی با اشاره به اینکه در ۳۱ شهریور ۵۹ توسط صدام حسین جنگ آغاز شد و ۹۴ ماه ۱۷ روز این جنگ به طول کشید که در این جنگ ۲۱۹ هزار شهید تقدیم جمهوری اسلامی شده است، گفت: ۳۳۰ هزار جانباز ترکشی، ۱۲۰ هزار جانباز شیمیایی، ۴۰ هزار آزاده و ۹ هزار ۷۰۰ شهید گمنام تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده‌ است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با بیان اینکه اگر امروز در نظام جمهوری اسلامی آسایش و آرامشی وجود دارد مدیون خون شهدا و ایثارگران است، افزود: از مجموع ۳۲ میلیون نفر افراد نظام جمهوری اسلامی ۱۲۰ هزار نفر در جنگ حضور پیدا کردند که ۱۲ هزار نفر آن متعلق به جیرفت و عنبرآباد است.

 

محمدی با اشاره به اینکه از مجموع ۲۱۹ هزار شهید ۴۹۵ شهید متعلق به شهرستان جیرفت است، عنوان کرد: فرماندهی جنگ به دست حضرت امام بود که توسط وی جنگ مدیریت شد و همین باعث شد که یک وجب از خاک ایران را از دست ندهیم.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با بیان اینکه ۴۴ کشور به صدام کمک کردند، گفت: جنگ در کشور ما ناخواسته بود و تمام کشورها عراق را یاری کردند اما ما توانستیم موفق شویم و ۳۶ هزار شهید بسیج دانش‌آموزی، ۵ هزار شهید فرهنگی و غیره در کنار همدیگر قرار گرفتند تا توانستند موفق شوند.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان جیرفت با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شهدای شهرستان جیرفت مربوط به عملیات کربلای ۵ است، گفت: اینکه امروزه کسی جرات ندارد برای کشور ایران مشکل بوجود آورد به برکت خون شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه‌های مختلف حمایت از انقلاب است.

 

 

img_1868

img_1869

img_1871

img_1872

img_1880

img_1881

img_1883

img_1884

img_1887

img_1889

img_1890

img_1891

img_1902

نظرات بینندگان:

  1. از چه منابعی استفاده کردین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 14 =