پایانه صادراتی جیرفت و کهنوج تا به امروز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، صبح امروز در نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان آخرین دستاوردهای این اتاق در رابطه با فعالیت‌های تجاری دو کشور تشریح شد.

ضرابی گفت: با توجه به مسائل پیش آمده بین ایران و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس به دنبال این هستیم که از تنها ظرفیت موجود در این منطقه یعنی عمان حداکثر استفاده را بکنیم.

ضرابی در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع غذایی و کشاورزی در عمان گفت: ما بررسی کرده‌ایم که با توجه به مسافت کمی که بین ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس وجود دارد چرا این کشورها مواد کشاورزی و باغی خود را از کشورهای آمریکای جنوبی و هند تامین می‌کنند در حالی که کیفیت ما بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: ما متوجه شدیم مهم‌ترین علت نبود یک سیستم منسجم برای صادرات است برهمین اساس با سرمایه‌گذاری مشترک ایران و عمان یک پایانه صادراتی در محدوده جیرفت و کهنوج در حال احداث است که تا به امروز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. سهم عمانی‌ها دراین پروژه ۳۷ درصد و باقی آن متعلق به طرف ایرانی است. ارزش این پروژه ۱۰ میلیون دلار است که امیدواریم با اتمام آن بتوانیم اقلام کشاورزی و باغی خود را به راحتی به عمان و سایر کشورهای حوزه خلیج‌فارس صادر کنیم.

ضرابی ادامه داد: عصر امروز نیز با حضور وزیر صنعت و تجارت عمان در هرمزگان خط کشتیرانی مخصوص حمل مسافر راه‌اندازی می‌شود که مسیر آن بندرعباس، قشم خصب است و مسافران ایرانی می‌توانند بدون ویزا ۱۵ روز به عمان سفر کنند.

ایلنا