. سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 16435 تاریخ انتشار : دوشنبه 5 مهر 1395 | 06:55 ق.ظ

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد خبر داد:

اختصاص ۱۳۰۰ هکتار از اراضی عنبرآباد به کشت سیب زمینی طرح استمرار

به گزارش سایت کنارصندل, مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: بر اساس برنامه‌ ابلاغی تا پایان فصل کشت، حدود ۱۳۰۰هکتار از اراضی شهرستان به کشت سیب زمینی طرح استمرار اختصاص می‌یابد. محسن طاهری با اشاره به اجرای طرح کشت محصولات خارج از فصل «طرح استمرار» اظهار داشت: کشت سیب زمینی طرح استمرار از اول مهرماه آغاز […]

به گزارش سایت کنارصندل, مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: بر اساس برنامه‌ ابلاغی تا پایان فصل کشت، حدود ۱۳۰۰هکتار از اراضی شهرستان به کشت سیب زمینی طرح استمرار اختصاص می‌یابد.

محسن طاهری با اشاره به اجرای طرح کشت محصولات خارج از فصل «طرح استمرار» اظهار داشت: کشت سیب زمینی طرح استمرار از اول مهرماه آغاز شده و تا ۱۵ مهر ماه ادامه دارد و بر اساس برنامه‌ ابلاغی تا پایان فصل کشت حدود ۱۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت سیب زمینی طرح استمرار اختصاص می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد بیان داشت: از هر هکتار سیب زمینی ۳۰ تن محصول برداشت و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۳۹ هزار تن سیب زمینی طرح استمرار در منطقه عنبرآباد تولید و به بازارهای مصرف عرضه شود.

طاهری به کشاورزان توصیه کرد ضمن رعایت سطح زیر کشت این محصول جهت انعقاد قرارداد و همچنین مشاوره در زمینه اصول فنی کاشت، داشت و برداشت ، به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه نمایند و باتوجه به دیدگاه هواشناسی کشاورزی استان احتمال کاهش دما در روزهای پایانی آذرماه به زیر صفر درجه وجود دارد که ضروریست کشاورزان نسبت به رعایت دقیق تاریخ کاشت اقدام واز کشت تأخیری جدا خودداری و تا پایان مهرماه با مراجعه به دفاتر بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه نمودن محصول خود اقدام نمایند.

img-20160926-wa0000

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + 13 =