هلیل و جازموریان نابود شدند، کجایند این کفن پوشان ؟


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، بهروز محمدی نوشت: هلیل و جازموریان نفسشان این روزها به شماره افتاده است و حاکمیت استان کرمان مرگ آن را در پیش چشمان خود می بیند و به این موضوع نیز افتخار می کند که بزرگترین خط انتقال آب خاورمیانه با تدبیر در حال انجام است .
آری انتقال آب از سرشاخه های هلیل به کرمان بزرگترین پروژه انتقال آب در خاورمیانه است که دود آن به چشم مردم مظلوم کرمان جنوبی می رود و افتخارش برای حاکمیت استان کرمان و دولت تدبیر و امید است.
در حالی صدای ضجه های هلیل و جازموریان به گوش می رسد که حاکمیت استان و متولیان امر انتقال آب صدای قهقه شان گوش فلک را پر کرده است .

چندین ماه و یا شاید چندین سال است که فریاد عدالت خواهی مردم کرمان جنوبی در راستای نابودی دیارشان شنیده نمی شود و مسئولان بخصوص فرمانداران و نمایندگان کرمان جنوبی سرمست از دوران مدیریتی خویش اوقات را سپری می کنند و انگار نه انگار که تا چند سال دیگر دیار هلیل و جازموریان نابود خواهد شد.

حاکمیت استان نیز از سکوت مسئولان جنوبی و غفلت انها استفاده کرده و با خیال راحت و بدون هیچ گونه مزاحمتی حق حیات مردمان این دیار را سلب می کند.
کرمان جنوبی از ابتدا تا کنون مورد بی مهری حاکمیت استان قرار گرفته و حاکمیت استان در همه دولت ها با جنوب نامهربان بوده و در این دولت نیز ادامه دارد و شاید بتوان گفت: بزرگترین ضربه ای که نابودی کرمان جنوبی را رقم خواهد زد در دولت تدبیر اتفاق افتاده است .
حاکمیت استان در حالی با جنوب نامهربان است که مسئولان منطقه در مقابل پروژه نابودگر این دیار یعنی انتقال آب سکوت کرده اند و دلشان نمی آید بخاطر از دست دادن پست و مقام لب به اعتراض بگشایند.

مردم کرمان جنوبی به این نتیجه رسیده اند که مسئولان این منطقه در قبال این پروژه کمر شکن و نابود گر سکوت مطلق کرده اند و دیگر باورشان نمی شود که مسئولان دلشان برای منطقه و مردم بسوزد زیرا آنچه برای مدیران اولویت دارد حفظ پست و جایگاه است و قطعا مردم در این راستا جایگاهی ندارند.

چه کسی باورش می شود فرمانداران کرمان جنوبی در راستای انتقال آب سرشاخه های هلیل به کرمان جنوبی اعتراض کنند؟ آری واضح و مبرهن است که فرمانداران هفت شهرستان جنوبی بخاطر پست و حفظ منافع سیاسی حاضرند از مردم این منطقه بگذرند.
این روزها در حالی کرمان جنوبی با تداوم فاجعه رو به روست که متاسفانه پاسخی از سوی متولیان امر و حاکمیت استان به مردم نگران منطقه اعلام نمی شود.

آیا صحیح است که در حکومت اسلامی مسئولان به مطالبات بحق مردم پاسخ نمی دهند؟
آیا این دهن کجی بزرگی به مردمان این دیار نیست که حاکمیت استان بی اعتنا به نگرانی مردم پا را در یک کفش کرده و پروژه ویرانگر انتقال آب را ادامه می دهد؟

کرمان جنوبی در حالی نظاره گر نابودی هلیل و جازموریان است که متاسفانه تدبیر دولت روزگار مردم را سیاه کرده است .
در این رابطه باید گفت : نابودی هلیل و جازموریان سهم کرمان جنوبی از تدبیر و امید است .
برخی از فرمانداران کرمان جنوبی البته به جای اینکه از منافع مردم و حیات منطقه دفاع کنند بیان واقعیت ها را از سوی رسانه ها تخریب دولت می دانند و باید به این فرمانداران به اصطلاح مدبر گفت: آقایان، دوره مدیریتی شما زود می گذرد و تا اخر عمر فرماندار نخواهید بود.
واقعا جای تاسف است که مسئولان بخاطر پست و مقام از حق مردم بگذرند، حال چه این مدیران اصولگرا باشند و چه اصلاح طلب در حق مردم ظلم و جفا کرده اند و باید پاسخگو باشند.

همه مسئولان جنوب در طی سالهای گذشته از زمانی که احداث سدها در بالادست هلیل آغاز شد و مسئولان امروزی که نظاره گر انتقال آب به کرمان هستند در واقع به مردم این دیار پشت کرده اند و چیزی جز منفعت سیاسی و حفظ جایگاه خود را نمی بینند.
و اما مردم منطقه باید اعتراض خود را در این رابطه اعلام دارند، مردم و نخبگان باید با ایجاد کمپین های حمایت از هلیل و جازموریان، برگزاری شب شعر، همایش ها، صدای حق خواهی خود را به مسئولان کشوری برسانند زیرا حاکمیت استان و مسئولان محلی جنوب استان اصلا به فکر مردم نیستند..

اگر مسئولان وقت منطقه در مقابل سدسازی های وزیر کرمانی دولت عدالت محور و انتقال آب در دولت تدبیر سکوت نکرده بودند امروز این وضعیت اسفناک برای هلیل و جازموریان اتفاق نمی افتاد.
در واقع آنچه که موجب خشک شدن هلیل و نابودی جازموریان شده است سکوت و سر فرود آوردن مسئولان و فرمانداران جنوبی در مقابل سیاست های خصمانه و ویرانگر بوده است و این به اصطلاح مدیران دلسوز باید پاسخگو باشند.
قطعا انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود به کرمان افتخاری بزرگ برای حاکمیت استان است و فرمانداران و مسئولان جنوبی مسرور از این موفقیت بزرگ دولت، با افتخار از دوران مدیریتی خود سخن می گویند.

امید است که مسئولان جنوبی از خواب غفلت بیدار شوند و جلوی اجرای این پروژه کمرشکن را بگیرند و اطمینان داشته باشند که مردم همراه و همگام آنها خواهند بود و اگر لازم باشد همانطور که مردم ما در دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و پایبندی به رهبری کفن پوش شده اند امروز نیز در دفاع از دیار هلیل و جازموریان نیز کفن خواهند پوشید و در پایان باید گفت که کرمان جنوبی نابود شد و کجایند این کفن پوشان ؟

نشریه استدلال ۹۵/۷/۷