. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 17204 تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1395 | 14:26 ب.ظ

روزهای عاشورایی اسرا در زندان‌های بعثی به روایت نماینده آزاده مردم جیرفت و عنبرآباد

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی‌پور نماینده آزاده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در تشریح خاطرات عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در اردوگاه های رژیم بعث عراق تاکید کرد که آن روزها از شورانگیزترین ایام زندگی‌اش بوده است. کمالی‌پور به ایراد خاطره‌ای از عزاداری‌های خود در اسارات پرداخت و تصریح کرد: در […]

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی‌پور نماینده آزاده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در تشریح خاطرات عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در اردوگاه های رژیم بعث عراق تاکید کرد که آن روزها از شورانگیزترین ایام زندگی‌اش بوده است.

کمالی‌پور به ایراد خاطره‌ای از عزاداری‌های خود در اسارات پرداخت و تصریح کرد: در ایام محرم در خفی به انجام رسم مذهبی خود می‌پرداختیم، گرچه عراقیان مانع می‌شدند و هیچ زمانی اجازه عزاداری نمی‌دادند حتی به شدت اسرای ایرانی را هم به دلیل عزاداری شکنجه می‌کردند و تاکید می کردند که امام حسین (ع) از آن ما بوده و خودمان وی را کشتیم بنابراین ارتباطی به شما ندارد، اما اسرای ایرانی به کار خود ادامه می‌دادند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: عراقی‌ها در روزهای ماه محرم در اسارت جهت تشویش اذهان اسرا و آزار و اذیت از بلندگوهایی که در سراسر زندان‌های بعثی وجود داشت موسیقی‌هایی را با صدای بلند پخش می‌کردند، در یکی از روزها تعدادی از اسرا با تلاش بسیار بعضی از بلندگوها را خراب کردند.

وی افزود: اسرا در اسارات توانستند اسارت حضرت زینب(س) را درک کنند و با تمام وجود زجرها و مصیبت‌هایی که اهل بیت کشیدند را لمس کردند، در حقیقت اسرا واقعه عاشورا را در اسارت به خوبی درک کردند، امروز نیز موظف هستیم پیام عاشورا و هر نهضتی که متاثر از پیام عاشورا باشد را به نسل‌های آتی برسانیم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با یادآوری هشت سال اسارت در زندان‌های بعثی، گفت: در سن ۱۳ سالگی اسیر شدم و تمام زجرها و مصیبت‌ها را تحمل کردم هرچند که این زجرها با مصیبت اهل بیت در روز عاشورا قابل نیست، تنها مفتخریم که ذره‌ای از آن شکنجه‌ها را درک کردیم.

منبع: خانه ملت
۲۰۱۶۰۶۱۰۳۲۰۱۱۹۲۹۸۸_orig

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =