پیام قدردانی فرماندار جیرفت از برگزار کنندگان آئین عزاداری در جیرفت


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، احمد امینی روش فرماندار جیرفت گفت بار دیگر ملت سرافراز و عاشورایی جیرفت در دهه اول محرم وفاداری، عشق و ارادت قلبی خود را به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران آن حضرت به منصه ظهور گذاشتند.

 

در ادامه این پیام آمده است : عبادت در مکتب عاشورا سر لوحه آموزه‌های دینی و معنویت روح جامعه اسلامی است‌ عزت مسلمانان در گرو ایمان و معنویت آنان است‌، امام حسین‌(ع) در کربلا آمد تا اعلام کند مهم‌ترین خطری که جامعه اسلامی را تهدید می‌کند کم رنگ شدن ایمان و معنویت و جابه‌جایی ارزش‌هاست‌.

 

عاشورا پیامد «قداست زدایی‌» و «حریم شکنی‌»است‌.

 

مسلمانان می‌دانند یزیدیان امام حسین (ع) را خارجی خواندند تا یزید را امام مسلمانان معرفی کنند. احکام خدا را منزوی کردند تا اهداف شوم خود را پیاده کنند. این همان شبیخون فرهنگی است که به صورت جریان مستمر در فعالیت بوده و است‌

.

امروز نیز ادعا دارند تقدس خلاف علم و عقل است‌، عقل و علم را آن می‌دانند که خودشان دارند تا عبادت و معنویت را به قربانگاه ببرند. عزاداری را زیر سؤال می‌برند تا پرتو عظمت قیام‌ حسینی را از مسلمانان بگیرند، غافل از آن که عاشورا تجلی عبادت‌، توحید، معنویت‌، عزت‌، عدالت‌، ایثار و تبلور ایمان و ارزش‌هاست‌. عزاداری بزرگداشت عاشوراست‌.

 

حضور اقشار مختلف مردمی اعم از پیر و جوان خودجوش و منظم عزاداری و میثاق با آرمانهای شهدای کربلا،شور و شعور حسینی و ارادت به علمدار نامی کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) را به نمایش گذاشت.

 

اینجانب از حضور پر رنگ مردم عزادار و ولایی جیرفت، خانواده معظم شهدا در همه بخش ها و روستاهای تابعه، امام جمعه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی مرکز کرمان، آموزش و پرورش، رسانه ها، سربازان گمنام امام زمان(عج)، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، حوزه قضائی شهرستان، شهردار و شورای اسلامی شهر، بخشداران، شهرداران، دهیاران، هیاتهای مذهبی، سازمان تبلیغات اسلامی و پیرغلامان حسینی و کلیه ادارات و نهادهایی که در برپایی محافل عزای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و زنده نگه داشتن این گونه مجالس بخصوص در ایام سوگواری تاسوعا، عاشورای حسینی همکاری داشته اند صمیمانه تقدیر و تشکر می نمایم ان شاءالله که در دنیا شفاعت امام حسین (ع) روزی ما و در آخرت از آن محروم نباشیم.

 

احمد امینی روش

فرماندار شهرستان جیرفت