. سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 17528 تاریخ انتشار : دوشنبه 26 مهر 1395 | 16:22 ب.ظ

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان:

با توجه به پیش بینی افت دما در پائیز امسال، کشاورزان از کشت دیرهنگام سیب‌زمینی خودداری کنند

به گزارش سایت کنارصندل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پیش‌بینی افت دما، کشاورزان جنوب کرمان از کشت دیرهنگام سیب‌زمینی خودداری کنند. سید یعقوب موسوی گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور احتمال افت دما به زیر صفر درجه در پاییز امسال نسبت به متوسط دراز مدت و احتمال سرمازدگی […]

به گزارش سایت کنارصندل، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با توجه به پیش‌بینی افت دما، کشاورزان جنوب کرمان از کشت دیرهنگام سیب‌زمینی خودداری کنند.

سید یعقوب موسوی گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور احتمال افت دما به زیر صفر درجه در پاییز امسال نسبت به متوسط دراز مدت و احتمال سرمازدگی در نیمه آذرماه دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه بهترین زمان کشت طرح استمرار سیب زمینی و پیاز نیمه دوم شهریور ماه تا پایان نیمه دوم مهر ماه در منطقه جنوب استان است، عنوان کرد: از کشاورزان درخواست داریم از کشت دیرهنگام سیب‌زمینی جدا خودداری کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره با اینکه این منطقه تولیدکننده و تامین کننده سیب و پیاز مورد نیاز بازارهای کشور در فصل سرد سال است، اظهار کرد: کشت به‌موقع این محصولات سبب جلوگیری از خسارت به کشاورزان و تولید محصول با کیفیت برای عرضه به بازارهای کشور است.

موسوی با اشاره به اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در جنوب استان گفت: با جلسات هماهنگی که با کشاورزان سیب‌زمینی کار و پیازکار در منطقه داشته‌ایم برای جلوگیری از کشت بی‌رویه، توصیه‌های لازم توسط کارشناسان به کشاورزان شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال سطح زیرکشت سیب‌زمینی در جنوب کرمان ۴ هزار هکتار است.download-1

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − نه =