. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 17711 تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 مهر 1395 | 21:13 ب.ظ

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور:

در صورت نیاز به ایجاد شهرک‌های جدید در جنوب کرمان، آمادگی همکاری‌های لازم وجود دارد

به گزارش سایت کنارصندل، علی یزدانی مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه این سازمان تا‌کنون با معرفی بنگاه‌های کوچک و متوسط به بانک‌ها بیش از ۶هزار و۲۰۰ قرارداد در بانک‌های کشور منعقد شدهاست، گفت: ۷۵۰۰ بنگاه تعطیل و زیر ظرفیت در کشور فعال شد. یزدانی امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد‌مقاومتی جنوب […]

به گزارش سایت کنارصندل، علی یزدانی مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به اینکه این سازمان تا‌کنون با معرفی بنگاه‌های کوچک و متوسط به بانک‌ها بیش از ۶هزار و۲۰۰ قرارداد در بانک‌های کشور منعقد شدهاست، گفت: ۷۵۰۰ بنگاه تعطیل و زیر ظرفیت در کشور فعال شد.

یزدانی امروز در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد‌مقاومتی جنوب کرمان اظهار‌داشت: در سال جاری استان کرمان به عنوان پایلوت اقتصاد‌مقاومتی شناخته شد که در همین راستا توجه ویژه‌ای به این مهم در جهت حل مشکلات اقتصادی استان شده‌است.

وی با اشاره به راه‌اندازی ۷‌ هزار و ۵۰۰ بنگاه تعطیل و زیر ظرفیت در کشور بیان کرد: در برنامه‌ای که ستاد اقتصاد مقاومتی کشور برای وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور مصوب کرده هفت برنامه و شاخص دیده شده‌ است.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور افزود: در این راستا ۳۶ طرح ملی راه‌اندازی و ۲ هزار طرح بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی فعال شد و در زمینه صادرات غیر نفتی در حوزه صنعت بیش از ۱۰ میلیارد دلار نسبت به سال ۹۴ افزایش داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه ارتقاء رقابت‌پذیری بنگاه‌های کوچک و متوسط در دستور کار است خاطرنشان کرد: ۳۰ کنسرسیوم صادراتی و ۳۰ شرکت مدیریت صادرات تشکیل و ۱۰۰هزار نفر در بنگاه‌های کوچک و متوسط آموزش‌های لازم را دیدند.

یزدانی با اشاره به اینکه این سازمان تا‌کنون با معرفی بنگاه‌های کوچک و متوسط به بانک‌ها بیش از ۶هزار و۲۰۰ قرارداد در بانک‌های کشور منعقد شده است تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به صورت کامل مجموعه برنامه‌های مصوب برای صنعت معدن و تجارت و نهاد‌های تابعه محقق شود.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان استعدادهای زیادی در حوزه کشاورزی، معدن و صنایع‌معدنی و همچنین در حوزه صنایع‌کوچک و صنایع دستی دارد، گفت: به دلیل بعد مسافت لازم است که اختیارات کامل به مدیران منطقه داده‌شود.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر ۹ شهرک صنعتی در ناحیه جنوب کرمان وجود دارد افزود: در صورت نیاز به ایجاد شهرک‌های جدید متناسب با علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران، آمادگی همکاری‌های لازم در این سازمان وجود دارد.

یزدانی با بیان اینکه در حوزه شهرک‌های صنعتی بیش از ۹۵‌ درصد امورات سازمان برون سپاری است که توسط بخش خصوصی ازطریق استعلام و مناقصه انجام می‌شود اظهارداشت: ۷۰۰ قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی منعقد شده‌ که ۳۰۰ قرارداد منجر به اخذ پروانه بهره‌برداری شده‌ است.

مدیر‌عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کشور با اشاره به حمایت سازمان از هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه جنوب کرمان خاطرنشان کرد: باید فرایند همه دستگاه‌ها را عوض کنیم تا مردم بتوانند در محل کارخود مشکلاتشان را حل کنند.

یزدانی عنوان کرد: در حوزه صندوق توسعه ملی تسهیلات مورد نیاز ارزی و ریالی به هر میزان و بدون سقف اعطا می‌شود.
تسنیم
۱۳۹۵۰۲۰۷۱۱۲۹۵۱۲۱۳۷۵۸۳۴۹۴

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + هفده =