آغاز کشت کلزا از ۲۰ مهرماه درحوزه شهرستان عنبرآباد/ حمایت ویژه از کشاورزانی که این محصول را کشت نمایند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد خبرداد:کشت کلزا از ۲۰ مهرماه درحوزه شهرستان عنبرآباد آغاز گردیده است .

img_20161021_201719

مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد گفت :پیش بینی می شود تا پایان فصل کشت بیش از ۳۰۰هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد.

 

محسن طاهری با اشاره به اعطای بسته حمایتی دولت برای تسهیل شرایط کشت و کار کشاورزان متقاضی کلزا ، اظهار داشت: ۱- تأمین بذر با ۸۰ درصد یارانه. ۲_ بیمه رایگان محصول ۳_ تأمین کود مورد نیاز یارانه دار. ۴_ تأمین سم علف کش بوتیزان استار با ۷۵ درصد قیمت یارانه ای. ۵_ تسهیلات نقدینگی به ازای هر هکتار کشت به مبلغ ۲۵میلیون ریال. ۶_تأمین ادوات تخصصی کاشت و هد برداشت با ۵۰ درصد یارانه قیمت و همچنین ۵۰درصد تسهیلات بانکی. ۷_ مساعدت در عملیات بهزراعی و ارائه خدمات مشاوری و نظارتی مستقیم در تمام مراحل از کاشت تا برداشت محصول. ۸_خرید تضمینی محصول با قیمت هر کیلو ۲۸۷۳۰ ریال. از جمله حمایت های ویژه دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برای توسعه‌ کشت دانه های روغنی کلزا می باشد.

img_20161021_201714

وی گفت عملیات کاشت دانه روغنی کلزا در منطقه از ۲۰ مهرماه آغار و تا کنون ۳۲۰هکتار قرارداد کشت با کشاورزان منطقه منعقد شده است وپیش بینی می شود تا پایان فصل کشت بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد

 

. مدیر جهادکشاورزی عنبرآباد به کشاورزان توصیه کرد ضمن رعایت دقیق تاریخ کاشت از کشت تأخیری جدا خودداری و جهت انعقاد قرارداد کشت و همچنین مشاوره در زمینه اصول فنی کاشت ، داشت و برداشت به مراکز جهادکشاورزی مراجعه نمایند.

 

وی همچنین اظهار داشتند با توسعه کشت کلزا علاوه بر گام برداشتن در جهت افزایش ضریب خوداتکایی تولید روغن و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، می توان با لحاظ نمودن محصول در برنامه تناوبی گندم و جو از مزایای کنترل و مدیریت بیماریها ،آفات وعلف های هرز و افزایش ماده آلی خاک بهره جست. مضاف بر اینکه با تأمین گل و شهد در فصل زمستان تولید زنبور عسل را بهبود بخشیده و با استفاده از بقایا، بخشی از علوفه مورد نیاز بخش دام را فراهم و از طرفی با جلب مشارکت کشاورزان عزیز توسعه کشت این محصول استراتژیک در جهت مدیریت بهینه سطح تولید محصولات ریسک پذیر سبزی و صیفی و جالیز نیز نقش بسزایی ایفا نمود.

 

لذا انتظار میرود کشاورزان عزیز باری دیگر به تاکید و توصیه های مقام عظمای ولایت و رهبری فرزانه در تأمین امنیت غذایی لبیک گویند.

img_20161021_201723

وی تصریح کرد بذر استاندارد ارقام جری ، جیلیوس ، هایولا۵۰ در مرکز مجاز توزیع بذر بخش خصوصی مستقر در مرکز جهاد کشاورزی جهادآباد در حال توزیع می باشد که به منظور جلوگیری از توزیع بذور نامرغوب و خارج از شبکه توزیع بذر مجاز ، پرداخت تسهیلات ، بیمه محصول و سایر بسته های حمایتی پیش بینی شده در طرح توسعه کشت کلزا به کشاورزانی ارائه می گردد که دارای برگه قرارداد کشت ثبت شده و حواله توزیع بذر در مراکز جهادکشاورزی بوده و کشاورزان بایستی به لحاظ پیشگیری از ضررو زیان و خسارت ناشی از پایین بودن کیفیت بذر (بدسبزی ، آلودگی به علف های هرز و… )بذر را از مراکز مجاز توزیع و با حواله مرکز خدمات دریافت نمایند.

 

پایان پیام./