نشست آموزشی پدافند غیر عامل مدیران فرهنگ و هنر جنوب کرمان برگزار شد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش کنارصندل ، ‎نشست آموزشی پدافند غیر عامل کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و موسسات فرهنگی و هنری و مدیران مسئول نشریات جنوب کرمان در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

 

مدرس دوره های آموزشی اداره کل پدافندغیرعامل کرمان در این نشست با بیان اینکه رسالت اصلی پدافند غیر عامل سیاست های مبتنی بر بقا و حفظ امنیت بوده، افزود: هدف کلی پدافند غیر عامل مصون سازی زیرساخت های حیاتی و حساس و مهم است.

 

سیدرضاحسینی افزود: پدافند غیر عامل فطری ترین عنصر دفاعی بشر در برابر تمام حوادث است.

 

وی با اشاره به تفاوت های جنگ نرم و جنگ سخت بیان کرد: مفهوم امنیت در رویکردهای نرم شامل امنیت ارزش ها و هویت های اجتماعی می شود، در حالی که این مفهوم در رویکرد های سخت به معنای نبود تهدید خارجی تلقی می گردد.

 

وی با اشاره به پدافند غیرعامل در حوزه ی سایبری گفت: در کشور ما سرمایه ها، دارایی ها و منابع بشر، در جهان امروز و نیز سالهای پیش رو در حال تبدیل و تغیر ماهیت به سمت سرمایه های سایبری می باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: برای مقابله با تهاجم دشمن و تحول در فضای مجازی باید با همکاری تمام نهادها انجام بگیرد.

 

وی با اشاره با پیامدهای جنگ سایبری گفت: آغاز همزمان جنگ فیزیکی یا زمینه سازی و تسهیل شروع جنگ فیزیکی در آسیب، نزدیک و تخریب یا صدمه فاجعه به روابط سیاسی و اقتصادی کشور، از پیامدهای جنگ سایبری می باشد.

 

photo_2016-10-26_22-44-55