. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 17927 تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1395 | 11:18 ق.ظ

فرماندار جیرفت در مراسم افتتاح طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم:

۱۵ هزار کودک جیرفتی مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند

به گزارش کنارصندل، مراسم افتتاح طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم  ساعتی پیش با حضور فرماندار جیرفت ،رئیس مرکز بهداشت و رئیس اداره بهزیستی در پایگاه بینایی‌سنجی واقع در مهد کودک ماهک برگزار شد. فرماندار جیرفت در جمع خبرنگاران گفت:طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم با هدف جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان که در […]

به گزارش کنارصندل، مراسم افتتاح طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم  ساعتی پیش با حضور فرماندار جیرفت ،رئیس مرکز بهداشت و رئیس اداره بهزیستی در پایگاه بینایی‌سنجی واقع در مهد کودک ماهک برگزار شد.

img_7438

فرماندار جیرفت در جمع خبرنگاران گفت:طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم با هدف جلوگیری از نابینایی و کم‌بینایی کودکان که در سنین طلایی ۳ تا ۶ که سنین درمان کودکان است همانند سراسر کشور در این شهرستان هم اجرا می‌شود

 

امینی روش عنوان کرد: اجرای این طرح از اول آبان ماه سال جاری آغاز و تا پایان آبان ماه سال جاری  توسط اداره بهزیستی و با همکاری آموزش و پرورش جیرفت و مرکز بهداشت اجرا می شود.
 
img_7423

وی افزود: خانوارهای جیرفتی که کودک ۳ تا ۶ ساله دارند برای حصول اطمینان از سلامت چشم‌های فرزندان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه‌های سنجش بینایی شهرستان مراجعه نمایند.
 

وی با بیان اینکه برنامه ها و اولویت های بهزیستی کشور بحث پیشگیری از معلولیت هاست ،خاطر نشان کرد: طرح پیشگیری از تنبلی چشم طرحی ساده و آسان بوده که در جلوگیری از هزینه‌های بالای درمان در مرحله بعدی تأثیرگذار است.
 

img_7444

 

امینی روش یادآور شد: در سال ۱۳۹۴ ، ۱۲ هزار و ۴۰۰ کودک ۳ تا ۶ سال چکاپ شدند که۸ هزار و ۵۰۰ کودک در این طرح شرکت کردند که ۲۶ کودک دچار تنبلی چشم و ۱۰۰ مورد اختلال چشم شناسایی شد.


فرماندار جیرفت خاطرنشان کرد:امسال ۱۵ هزار کودک جیرفتی مشمول طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند که در همین زمینه آگاه‌سازی بهینه افراد جامعه نسبت به اهمیت طرح کشوری پیشگیری از تنبلی چشم بسیار ضروری و مهم است و خانوارها در این طرح برای جلوگیری از تنبلی چشم فرزندان خود مشارکت فعال داشته باشند.

img_7429
وی با بیان اینکه پیشگیری در همه زمینه ها ، هزینه درمانش کمتر از خود درمان است،گفت: ما باید برای بالا بردن سطح آگاهی مردم کار کنیم و بحث پیشگیری از تنبلی چشم در دستور کار قرار گیرد تا به موقع درمان شود.


امینی روش بیان کرد: ما اگر از همین ابتدا نسل جدید را با پیشگیری از بیماری ها ، خوب تغذیه و آموزش دهیم ،می توانند در آینده نیروهای کارآمدی باشند و امیدواریم ما بتوانیم مسئولیت و دین خودمان را به طوری ادا کنیم که این کودکان سرمایه آینده مان باشند.

img_7428 img_7450

نظرات بینندگان:

  1. A گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمتت همه کسانی که برای سلامتی کودکان شهرستان تلاش می کنند، و یه ماشاالله به آقا سبحان گل، همیشه سالم و سلامت باشید.

  2. A گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمتت همه کسانی برای سلامتی کودکان شهرستان تلاش می کنند، و یه ماشاالله به آقا سبحان گل، همیشه سالم و سلامت باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 4 =