. چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 18097 تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395 | 21:12 ب.ظ

رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان خبر داد:

یک سوم طلب گوجه کاران جنوب کرمان پرداخت شد

به گزارش سایت کنارصندل، فرود سالاری رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: دولت یک سوم طلب گوجه کاران این منطقه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد و تامین اعتبار برای پرداخت باقیمانده طلب کشاورزان در دست پیگیری است. سالاری افزود: دولت به منظور حمایت از کشاورزان گوجه کار جنوب استان کرمان […]

به گزارش سایت کنارصندل، فرود سالاری رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان گفت: دولت یک سوم طلب گوجه کاران این منطقه به مبلغ ۳۰ میلیارد ریال را پرداخت کرد و تامین اعتبار برای پرداخت باقیمانده طلب کشاورزان در دست پیگیری است.
سالاری افزود: دولت به منظور حمایت از کشاورزان گوجه کار جنوب استان کرمان توسط سازمان تعاون روستایی خرداد ماه امسال اقدام به خرید ۳۲ هزار تن گوجه فرنگی کشاورزان این منطقه کرد.

 

وی گفت: سازمان تعاون روستایی گوجه فرنگی را به قیمت هر کیلوگرم ۳ هزار ریال از کشاورز خریداری کرد.
سالاری ادامه داد: به منظور حمایت هرچه بیشتر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی و جلوگیری از متضرر شدن آنها از سال ۹۳ سازمان تعاون روستایی اقدام به خرید محصول گوجه کشاورزان کرده که این روند در سال جاری نیز ادامه داشته است.
رئیس سازمان تعاون روستایی جنوب کرمان ،تنظیم بازار را از دیگر اهداف خرید توافقی محصولات کشاورزی ذکر کرد و گفت: در تلاش هستیم با تامین اعتبار لازم مابقی طلب کشاورزان که ۹۰ میلیارد ریال است در آینده نزدیک پرداخت شود.
وی افزود: علت تاخیر پرداخت طلب گوجه کاران کاهش قیمت رب گوجه فرنگی است زیرا این محصول در انبارها قرار دارد که به محض فروش، پول کشاورزان گوجه کار پرداخت خواهد شد.

 

وی گفت: رئیس سازمان تعاون روستایی کشور و استاندار کرمان پیگیر رفع این مشکل هستند و یک سوم پول پرداخت شده را دولت کمک کرده است.
سالاری ضمن عذرخواهی از کشاورزان منطقه بیان کرد: این موضوع تا رفع مشکل با جدیت در دستور کار سازمان تعاون روستایی قرار دارد و در کل کشور، جنوب کرمان نخستین استانی است که این میزان از طلب کشاورزان را پرداخت کرده است.
وی گفت: سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان در سال ۹۳ اقدام به خرید بیش از ۲۸ هزار تن گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوگرم ۳ هزار و ۷۰۰ کرد و سال گذشته نیز بیش از ۶ هزار تن محصول گوجه فرنگی با قیمت هر کیلوکرم ۳ هزار ریال خریداری شد.
سازمان تعاون روستایی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
سالانه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در این منطقه تولید و روانه بازارهای مصرف می شود.
۸۲۲۸۶۸۲۵-۷۱۱۳۰۱۵۵

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پانزده =