. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 18132 تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1395 | 20:11 ب.ظ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد:

برداشت زیتون از ۲ هزار هکتار باغ در جنوب کرمان آغاز شد

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت زیتون از ۲ هزار هکتار باغ در این منطقه آغاز شد و پیش بینی می شود ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.  موسوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغات زیتون شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: جنوب […]

به گزارش سایت کنارصندل، سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت زیتون از ۲ هزار هکتار باغ در این منطقه آغاز شد و پیش بینی می شود ۳ هزار و ۵۰۰ تن محصول برداشت شود.

 موسوی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از باغات زیتون شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران افزود: جنوب کرمان با شرایط اقلیمی خاصی که دارد می تواند یکی از خاستگاه های زیتون در جنوب شرق کشور باشد.
وی تصریح کرد: در این منطقه ۲ هزار هکتار باغ زیتون وجود دارد که بیشتر این باغ ها در مناطق کوهستانی و کوهپایه ای شهرستان های جیرفت و عنبرآباد قرار دارند.
وی گفت: به منظور توسعه باغ های زیتون و تولید محصول با کیفیت اقداماتی نظیر به نژادی و به زراعی از جمله پیوندزنی، آبیاری قطره ای درختان و تغذیه درختان زیتون صورت گرفته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان افزود: به مظنور آشنایی هرچه بیشتر باغداران زیتون با این اقدامات کلاس های آموزشی از طرف معاونت تولیدات گیاهی، مدیریت باغبانی و مدیریت ترویج برگزار خواهد شد.
وی گفت: در سنوات گذشته به دلیل نبود کارخانه های روغن کشی باغداران محصول خود را به استان های شمالی کشور ارسال می کردند اما هم اکنون ۲ دستگاه روغن کشی زیتون در جبالبارز و شهرک صنعتی جیرفت راه اندازی شده است.
موسوی ادامه داد: کشاورزانی که از امکان آب کافی برخوردار هستند و آمادگی احداث باغ زیتون را دارند به مدیریت های جهاد کشاورزی منطقه مراجعه کنند.
وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که سازمان در زمینه زیتون انجام داده نظارت بر باغ ها از طریق کارشناسان ناظر گیاه پزشکی است که بر کنترل آفات و بیماری ها نظارت می کنند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، ‌فاریاب، رودبارجنوب، ‌کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد و سالانه در این منطقه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید و به بازارهای مصرف عرضه می شود.

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 2 =