افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه ارتباط مستقیمی با بحث فرهنگ و مطالعه دارد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل،نادر ملایی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت صبح امروز در اولین جلسه کاری خود در دفتر فرمانداری جیرفت که با موضوع کتاب و کتابخوانی و با حضور مسئولین مربوطه برگزار شد، گفت: افزایش آسیب های اجتماعی در جامعه ارتباط مستقیمی با بحث فرهنگ و مطالعه دارد چراکه وقتی سطح آگاهی افراد بیشتر شود آمار آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند لذا باید تلاش بیشتری در این زمینه شود.

img_7959

وی افزود:اهمیت مطالعه بر هیچ کس پوشیده نیست لذا همه ما باید در این زمینه حداکثر همت خود را گذاشته تا بتوانیم قدمی موثر بر داریم.

 

وی با اشاره به استفاده از شیوه های مفید و خلاق جهت ارائه راهکار برای ترویج فرهنگ مطالعه، افزود: راه اندازی کتابخانه های سیار، تشویق نوجوانان و جوانان در امر کتابخوانی می تواند اثرگذار باشد.

img_7949

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت عنوان کرد: باید وقت فراغت افراد جامعه و بخصوص دانش آموزان با مطالعه پر شود.

 

وی اظهار داشت: متاسفانه دیده می شود خانواده هایی که در تامین نیازهای اساسی زندگی خود، ناتوان هستند، اما دستگاه ماهواره در منزل آنان نصب است لذا این امر زنگ خطری بزرگ است که وظیفه مارا سنگین تر می کند.

 

ملایی بیان داشت: آسیب های اجتماعی نیز در جامعه زیاد شده است که این مسئله ارتباط مستقیمی با بحث فرهنگ و مطالعه دارد چراکه وقتی سطح آگاهی بیشتر شود آمار آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

img_7957

صالحی مسئول کتابخانه عمومی شهرستان جیرفت با اشاره به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: یکی از مهمترین مشکلات این نهاد، مسائل مالی است که با تامین نیم درصد درآمد شهرداری فقط باید هزینه های جاری را پرداخت کرد.

 

هوشنگ رئیسی نماینده اداره سازمان تبلیغات اسلامی جیرفت گفت: باید تابلوی معرفی کتاب در مدارس و ادارات راه اندازی شود تا افراد بیشتر ترغیب به امر مطالعه شوند.

img_7950

رضا مومنی نماینده دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان گفت: مشکل اساسی ما کمبود کتاب نیست بلکه باید دیدگاه افراد را نسبت به مطالعه تغییر داد لذا این امر مستلزم پژوهش و آسیب شناسی است و بعد از آن متناسب به خلاء هایی که وجود دارد، برنامه ریزی شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت دبیرخانه کانون های مساجد جنوب کرمان، افزود: با توجه به تجهیز بسیاری از کانون های فرهنگی هنری به کتابخانه، می تواند از این ظرفیت جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کرد.

 

محسن اکبرآبادی مسئول فرهنگی دانشگاه جیرفت گفت: همه جلسات باید مصوبه داشته باشد و طبق آن برنامه ها اجرایی شود.

 

وی افزود: وجود آمار در خصوص پایین بودن مطالعه امری ضروری است و این امر مستلزم پژوهش و آسیب شناسی است در غیر این صورت به نتیجه مطلوب نمی رسیم.

img_7953

حجت الاسلام جعفر نیک نفس رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جیرفت گفت: نظر به تاکید دوستان جهت انجام پژوهش، انشاءالله این امر عملیاتی شود.

 

وی با اشاره به چند طرح در حوزه کتابخوانی گفت: دو طرح پایتخت کتاب ایران و کافه کتاب که می تواند در پارک برگزار شود، می تواند قدمی موثر در این راستا باشد.

 

شهابی بخشدار جبالبارز در ادامه گفت: امر پژوهش نیازمند ۳ مولفه فکر، بودجه و زمان است که متاسفانه در زمینه مالی مشکلات عدیده ای داریم.

 

img_7955 img_7958