پیام نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج, رودبار جنوب و فاریاب در خانه ملت به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل, دکتر احمد حمزه نماینده مردم شریف شهرستانهای کهنوج، منوجان، قلعه گنج, رودبار جنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی در پیامی فرا رسیدن یوم الله سیزده آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشت. متن پیام وی به این شرح است:

 

بسمه تعالی

در حافظه تاریخی ملت قهرمان‌پرور ایران، روز سیزدهم آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشتند.

روزی که جوانان آزاده ایرانی شرف و عزت و استقلال را به خود هدیه دادند و از استعمارگران غرورشان را پس گرفتند و از جمله روزهای پرفروغی است که در تاریخ ایران زمین، همواره برجسته و سربلند است.در این روز فرزندان ایثارگر و فداکار این مرز و بوم به جهانیان فهماندند که با توکل به قدرت ایمان می توان در برابر هر طاغوتی ایستاد.

 

سیزده آبان یادآور ۳ اتفاق مهم است: تبعید امام(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷و تسخیر سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره)، سه رویدادی که نقش موثری در تحرک انقلاب اسلامی داشتند. البته محتوی و هویت هر سه اتفاق دربر دارنده ارزش‌ها و آموزه ‌های اسلامی، آزادگی و مبارزه ‌ای ضداستکباری بود و ابعاد وسیع داخلی و بین‌المللی ۱۳ آبان ۱۳۵۸ سبب نامگذاری آن به ” انقلاب دوم ” از سوی امام راحل(ره) شد. انقلاب دومی که ریشه های انقلاب را گسترده تر کرد و زمینه را برای رسوایی بسیاری را  فراهم نمود.

 

مجموعه رویدادهای این روز تاریخی پیام ها و درس های فراوانی برای نسل حاضر و نسل های آینده دارد که عصاره آن ضرورت هوشیاری در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بخصوص لزوم هوشمندی نسل جوان و خودباوری و اتکا به نفس آنان در مقابله با تهدید ، فتنه ها و دفاع از مرزهای جغرافیایی ، عقیدتی و فرهنگی و همچنین تلاش در جهت نیل به پیشرفت و اقتدار افزونتر می باشد.

سیزده  آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است، این روز، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی (ره) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش اموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود.

 

اینجانب ضمن گرامیداشت یوم الله سیزده آبان و روزملی مبارزه با استکبار جهانی و عرض ارادت به مقام شامخ شهدای دانش آموز از عموم اقشار فرهیخته، آگاه، انقلابی و همیشه در صحنه پنج شهرستان جنوب کرمان و مردم شهید پرور حوزه انتخابیه انتظار دارم، همچنان که در تمامی صحنه های انقلاب حضوری حماسی را به نمایش گذاشته اند،  اینبار نیز با شرکت گسترده و فعال در راهپیمایی این روز بزرگ ،  بار دیگر با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدید میثاق نمایند.

 

دکتر احمد حمزه

خادم مردم انقلابی و شریف کهنوج، منوجان، قلعه گنج, رودبار جنوب و فاریاب در خانه ملت

دکتر حمزه

دکتر حمزه