دولت به ارایه برنامه منسجمی برای افزایش سهم ایران در نشان حلال اقدام کند


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش سایت کنارصندل، یحیی کمالی پور نایب کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با انتقاد از سهم پایین ایران از نشان”حلال”، گفت: توجه به برندسازی محصولات ایرانی و صادرات آن یکی از گام های مفیدی است که می تواند در جذب بیشتر سهم از برند حلال کمک کند.

ضرورت افزایش سهم ایران از نشان حلال/ ارزآوری خوبی در انتظار محصولات ایرانی است

یحیی کمالی پور درگفت وگو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت،با انتقاد از سهم پایین ایران از نشان”حلال”، گفت:درحالی سهم ایران از برند “حلال” در دنیا ۲۵ درصد است که سایر کشورهای عرب منطقه و کشورهای مسلمان سود چندمیلیارد دلاری را از این بازار به دست آورده‌اند.

نشان حلال امروزه جایگاه ویژه‌ای را میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیدا کرده است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد درمجلس شورای اسلامی،با تاکید براینکه نشان “حلال”یکی از استانداردهای جهانی و معیاری از کیفیت غذای سالم و بهداشتی است،افزود:توجه به برندسازی محصولات ایرانی و صادرات آن یکی از گام های مفیدی است که می تواند در جذب بیشتر سهم کشور ما از نشان حلال کمک کند.

وی بابیان اینکه توجه بیشتر به امر صادرات درتولید می تواند عاملی برای توسعه مبادلات باشد،تصریح کرد:با توجه به اینکه کشور ما ظرفیت های بسیاری در تولید محصولات مختلف دارد،باید با توجه بیشتر سعی در جذب بازارهای کشورهای اسلامی صورت بگیرد.

کمالی پور با تاکید براینکه غذای “حلال” یکی از برندهای معتبر درعرصه جهانی است،افزود:نشان “حلال” امروزه جایگاه ویژه‌ای را میان کشورهای اسلامی و غیراسلامی پیدا کرده از این رو برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور و همچنین جذب ارزهای خارجی باید سهم بیشتری از این برند عاید کشور ما شود.

دولت به ارایه برنامه منسجمی برای افزایش سهم ایران در نشان حلال اقدام کند

این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:دولت موظف است در راستای کسب سود بیشتر از صادرات محصولات و مواد غذایی “حلال” اقدام کرده تا به این ترتیب اقتصادمقاومتی نیز محقق شود.

وی افزود:توسعه تجارت محصولات و موادغذایی تحت نشان”حلال” نیازمند تدوین دستورالعمل های اختصاصی و آیین نامه های شفاف است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد: ایران به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت،پتانسیل بالایی در جوامع اسلامی دارد و در افق چشم انداز ۱۴۰۴ مطرح شده که باتوجه به کسری ۸۰۰ میلیارد دلاری غذای “حلال” در دنیا،ایران باید صادرات غذای حلال را به ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد دلار برساند.