برگزاری جلسه هماهنگی برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در شهرستان جیرفت/تصاویر


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ، جلسه هماهنگی برنامه های بیست و چهارمین هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان جیرفت برگزار شد.

img_8669

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت در این جلسه گفت:هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبانماه تا اول آذر است که باید به بهترین شکل برنامه های این هفته در شهرستان برگزار شوند.

 

وی بیان کرد: با توجه به فضای مجازی و دسترسی به مطالب، کتاب مورد غضب و حاشیه قرار گرفته است .

 

وی افزود: فضای مجازی خیلی قابل اعتماد نیست ، ولی کتاب قدر و منزلتی که از ابتدا داشته است فهنوز آن جایگاه را دارد.

 

ملایی ادامه داد: کتاب برای چاپ وانتشار از چند فیلتر مجوز رد می شود و تا حد زیادی قابل اعتماد است ،هرچند خیلی از کتاب ها نیزهستند که وارد بازار کتاب می شوند و نباید آنها را نادیده گرفت.

 

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری جیرفت بیان کرد: انیس تنهایی هر انسانی کتاب است و نقش بسزایی در سرنوشت انسان ها دارد.

 

وی تاکید کرد: ترویج کتاب و کتابخوانی نباید منحصر به یک هفته باشد و منحصر به تمام دوران است .

 

ملایی مهمترین عامل در بحث کتاب و کتابخوانی را دسترسی آسان به کتاب دانست و افزود: باید در خور فهم و درک هر رده ی سنی کتابهایی در اختیار آنها قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد:سرانه دولت برای هر دانش آموز دو میلیون و هفتصد هزارتومان است که این رقم برای هر زندانی ۵۴ میلیون است که می طلبد همه ی ما در بحث آموزش و پیشگیری تلاش کنیم.

ملایی بیان کرد: همه باید کمک کنند تا اهمیت و جایگاه کتاب و کتابخوانی را در شهرستان تبیین کنیم.

img_8657

در این جلسه نیز برنامه‌های هفته کتاب درشهرستان جیرفت از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ جنوب کرمان اعلام شد.

 

سیدحسین طیبی در این جلسه گفت: در سخن بزرگان ،تاثیرگذاران برمردم و دانشمندان می بینیم که بحث کتاب و کتابخوانی اهمیت بسیاری می دادند.

 

وی افزود: ما نتیجه می گیریم رشد و تعامل یک جامعه در پرتوی دانش آن جامعه است و هیچ ملتی بی نیاز از از فرهنگ و رشد تعالی نیست.

img_8661

طیبی تصریح کرد: وظیفه ی کسانی که در جامعه از آگاهی برخوردارند این است که بسترهای مناسب برای یک فرهنگ عمومی مطالعه را فراهم کنیم.

 

وی سپس به برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و خواستار همکاری همه ی دستگاهها بخصوص آموزش و پرورش ،دانشگاهها وغیره شد.

 

طبق برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ، در هفته کتاب ،دکتر آذر از چهره های سرشناس ادبیات به جنوب کرمان دعوت شده اسست که دو روز در جنوب اجرای برنامه های مختلف اعم از مشاعره ، شب شعر ، نشست ادبی و غیره خواهد داشت.

img_8663

طیبی تصریح کرد: کافه کتاب نیز در پارک حضرت ولیعصر برای علاقه مندان راه اندازی که کتاب با تخفیف ویژه در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

 

معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامیِ جنوب کرمان نیز خبر داد: هم اکنون طرح پاییزه کتاب از طرف وزارت ارشاد ابلاغ شده است که کتابفروشی های شهر می توانند ثبت نام کنند وبا  تخفیف ۲۰درصد، کتاب به مشتریان بفروشند و این پول را از ارشاد دریافت نمایند.

img_8665 img_8666