تمامی دستگاههای اجرایی در زمان بحران باید در آمادگی کامل باشند/لزوم تربیت یک یا دونفر امدادگر در خانواده ها


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل ،صبح امروز فرماندار جیرفت در جلسه  پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان که با حضور اعضای ستاد مدیریت بحران برگزار شد ،افزود: بحث زلزله در مرحله اول شهرستان را تهدید می کند .

img_8680

امینی روش ادامه داد:اگرآمار چند روز گذشته در استان را کنترل کنید ،چندین بار شهرستان های زرند ،فاریاب و …زلزله شده است که می طلبد همه ما در آمادگی کامل به سر ببریم و تلاش کنیم دستگاههای اجرایی در زمان بحران در حد اعلی باشند.

 

وی با بیان اینکه حادثه خبر نمی کند ،بیان کرد: باید زیرساخت های مورد نیاز فراهم شود که در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم و کمتر خسارت به مردم وارد شود.

img_8685

امینی روش با اشاره به تصرف حریم رودخانه ها و همچنین بافت های فرسوده شهرها گفت: سیل و زلزله مارا تهدید می کند و متاسفانه با تصرف حریم رودخانه ها و بافت های فرسوده شهر ما در زمان بحران مورد تهدید هستیم.

 

فرماندار جیرفت گفت: بنیاد مسکن باید در راستای مقاوم سازی منازل مسکونی بیش ازگذشته تلاش کند .

img_8696

وی با بیان اینکه هنر نظام مهندسی ما پس از حادثه مشخص می شود ،گفت: نظارت جدی نظام مهندسی و شهرداری می تواند بروز حادثه را به شدت کاهش دهد.

 

رئیس پیشگیری و مدیریت بحران شهرستان تاکید کرد: ما باید زمینه تربیت یک یا دو نفر امدادگر را در خانواده ها فراهم کنیم.

 

وی افزود: آموزش و پرورش در مقاطع مختلف با همکاری هلال احمر زمینه آموزش دانش آموزان را در زمان بحران و کمک های اولیه  فراهم نماید.

img_8702

فرماندار جیرفت بیان کرد: باید تلاش کنیم سطح آگاهی مردم در جامعه را بالا ببریم و هرچه بتوانیم زمینه مشارکت مردم را بالا ببریم ،خسارتمان در زمان بحران به حداقل می رسد.

 

وی افزود: اصحاب رسانه و ائمه جمعه در جهت آموزش و آگاهی مردم بسیار می توانند کمک کنند .

 

امینی روش تاکید کرد: در مجموع هلال احمر طرح امداد و نجات شهرستان را فراهم نماید.

img_8695

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت با اشاره به مانور سال گذشته که بصورت کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد ،گفت: در این مانور دستگاههای اجرایی ما نشان دادند که در آمادگی کامل در زمان بحران به کمک مردم می شتابند و جای تقدیر دارد.

 

وی افزود: در مانور سال گذشته چندین نقطه برای استقرار و ایجاد بستر برای برپایی اردوگاه و خسارت دیدگان مشخص شد که می تواند بسیار در زمان بحران کمک کند.

 

وی نیز با اشاره به مزایای بیمه ،گفت: در بحث خسارت ،فرهنگ بیمه باید در جامعه ی ما نهادینه شود که اگر دچار حادثه شدند از مزایای بیمه استفاده کنند.

img_8698

فرماندار جیرفت همچنین با اشاره به فراهم نمودن بستر لازم جهت هدایت آبهای سطحی به کانال ها و پیش بینی لازم در رابطه با سیل بندها ی بالادست رودخانه ها ،افزود: با این کار، میزان خسارت می تواند به حداقل برسد.

 

امینی روش تاکید کرد: باید در نیمه دوم سال جاری برای میزان آمادگی دستگاههای اجرایی رزمایشی گذاشته شود.

 

فرماندار جیرفت هشدار داد: هیچ مدیری در زمان بحران نباید تلفنش خاموش باشد و نباید بدون اجازه از شهرستان خارج شود.

img_8692

وی گفت: در سال ۱۳۹۴ در بحث آمادگی مدیریت بحران همه دستگاههای اجرایی کمک کردند و انسجام و اتحاد خوبی بود.

 

امینی روش با بیان اینکه سوخت ،آرد و ارزاق مناطق سردسیری باید پیش بینی و فراهم شود ،افزود: نگرانی های مردم در بحث حوادث باید به حداقل برسد.

 

در این جلسه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ، معاون برنامه ریزی فرمانداری ،بخشداران ،شهرداران و دیگر اعضای ستاد به بیان مشکلات حوزه خود در زمان بحران پرداختند و تصمیماتی جهت رفع این مشکلات مصوب گردید.

img_8712

پایان پیام/.