آگاهی مردم در زمینه آسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر باید افزایش یابد


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

به گزارش کنارصندل، احمد امینی روش روز شنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت افزود :سطح اگاهی مردم در زمینه اسیب های اجتماعی بویژه مواد مخدر باید افزایش یابد تا شاهد کاهش اسیب ها در جامعه باشیم.

img_8728

.وی ادامه داد: توجه به مسائل امنیتی ،زیربنایی،اقتصادی و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار دولت ،استانداری و مجموعه شورای فرعی مواد مخدر قرار دارد .

 

وی بیان کرد :مواد مخدر یکی از عوامل اصلی اسیب های اجتماعی است و باید این مورد بیشتر مورد توجه والدین قرار گیرد.

 

وی گفت :مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده و سن اعتیاد پایین امده است که این مطلوب نیست

img_8733

امینی روش خاطر نشان کرد:اموزش وپرورش و خانواده ها نقش مهمی در کاهش اسیب های اجتماعی دارند.

 

وی با بیان اینکه بهترین سرمایه جامعه نیروی انسانی است،تصریح کرد: دشمن این قشر را نشانه گرفته است تا جامعه را نابود کند.

 

فرماندار جیرفت ابراز خرسندی کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش های خوبی در زمینه برخورد با مواد مخدر انجام داده است و باید این برنامه مداوم باشد.

img_8729

نماینده عالی دولت در شهرستان جیرفت ،گفت:هم مرز بودن با استانهای شرقی یکی از عوامل افزایش مواد مخدر است که باید در این زمینه برخورد قاطعی با توزیع کننده مواد مخدر داشته باشیم

 

وی افزود:نیروی انتظامی به تنهایی نمی تواند با مخدر مبارزه کند لذا همه باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه در زمینه مواد مخدر با سه موضوع پیشگیری، درمان و مقابله مواجه هستیم ،تصریح کرد: مهم ترین مساله پیشگیری مهمتر از درمان است که باید مورد توجه قرار گیرد و یک عزم ملی را می طلبد.

img_8734

. وی افزود: در زمینه پیشگیری، ائمه جمعه و جماعات، اصحاب رسانه و رسانه ملی نقش مهمی دارند

 

فرماندار جیرفت بیان کرد:در زمینه مقابله عوامل نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تلاش های خوبی انجاح داده اند و باید با خرده فروشان برخورد قاطع شود.

 

وی افزود:در زمینه اسیب های اجتماعی باید محله های پرخطر را شناسایی و در این مناطق اگاه سازی و کار فرهنگی انجام شود.

img_8724

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری جیرفت نیز در این نشست ،گفت: افزایش خرده فروشی و تعداد معتادین این را نشان می دهد که در بحث پیشگیری مواد مخدر موفق نبوده ایم.

 

نادر ملایی افزود: زمانی این جلسات حائز اهمیت است که عملیاتی شود و همه ی دستگاههای اجرایی ، مردم و بخصوص خانواده ها در این راه کمک کنند.

 

ملایی تصریح کرد: متاسفانه در بحث تحصیلی دانش آموزان هیچ گونه کتابی در بحث دغدغه مواد مخدر نداریم.

 

وی با بیان اینکه باید یک برنامه ریزی مدون و برگزاری نمایشگاههای پیشگیری از مواد مخدر را در دستور کار قرار دهیم ،گفت: بعضی از خانواده ها اطلاعات کافی در این زمینه ندارند که اگر اطلاعات کافی در اختیار آنها قرار گیرد، خانواده ها نیز می توانند راهکارهای خوبی برای این مشکل پیدا کنند.

 

ملایی افزود: ما باید با کمترین هزینه بیشترین بهره وری را داشته باشیم.

img_8737

جانشین فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جیرفت نیز در ادامه این نشست گفت:در زمینه کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش یافته است

 

سرهنگ حیدراحمدیوسفی افزود:در زمینه مبارزه با خرده فروشان ۱۷۰درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته ایم که از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۰منزل در جیرفت با همکاری دادستان پلمپ شدند.

 

پایان پیام/.