سالانه بیش از ۲۱۸۷ تن ماهی در مزارع پرورش ماهی جنوب کرمان تولید می شود


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

 

به گزارش سایت کنارصندل, دکتر سید یعقوب موسوی رئیس سازمان جهاد  در بازدید از مزرعه پرورش ماهی در حوزه مرکز جهاد کشاورزی دریاچه اظهار داشت:جنوب کرمان به لحاظ شرایط آب و هوایی یکی از مناطق مستعد تولید ماهیان گرمابی و سردآبی در سطح کشور می باشد که طول دوره رشد ماهیان این منطقه نسبت به شمال کشور که قطب تولید ماهی کشور می باشد کمتر است به گونه ای که در این منطقه با توجه به شرایط آب و هوایی و دمای موثر طول دوره رشد از زمان رها سازی بچه ماهی تا برداشت ۵تا ۶ماه به طول می انجامد.

وی بیان داشت: شهرستان جیرفت با تولید سالانه بیش از ۱۳۵۰ تن ماهی ۶۲درصد از کل تولید منطقه جنوب استان کرمان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در مزرعه پرورش ماهی حوزه مرکز جهاد کشاورزی دریاچه ۱۵هکتارمی باشد که پیش بینی می شود با عملکرد متوسط ۵تا ۶تن در هکتار بین۷۵ تا۹۰ تن ماهی برداشت شود.

دکتر موسوی خاطر نشان ساخت: رها سازی بچه ماهی این مزرعه از اوایل فروردین ماه صورت گرفته است و کار برداشت ماهی از اوایل دی ماه انجام می گیرد.

وی ارقام ماهیان پرورشی این مزرعه را فیتو فاگ ، کپور، آمور و بیگ هد عنوان کرد و افزود ۶۰ درصد ماهیان این مررعه فیتو فاگ می باشند.

گفتنی است این مزرعه پرورش ماهی در کیلومتر ۱۵ جاده میانچیل واقع در سه راه علاالدینی است.

 

img_20161117_170151img_20161117_170149img_20161117_170037