تصاویر شخصی خود را در شبکه های اجتماعی انتشار ندهید


Warning: Use of undefined constant has_post_thumbnail - assumed 'has_post_thumbnail' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home2/konarsan/public_html/wp-content/themes/shoraa/tabnakweb/print.php on line 27

چاپ

۱۳۹۴۱۰۱۵۰۰۰۷۶۰_photol

به گزارش کنارصندل ،رییس پلیس فتا جیرفت حفظ امنیت حساب کاربری کاربران در شبکه‌های اجتماعی را یک ضرورت خواند و گفت: هر کدام از شبکه‌های اجتماعی تحت موبایل‌، گزینه‌ای برای تنظیمات دارد که در آن به شما اجازه می‌دهد امنیت حساب کاربری خود را افزایش دهید.

سروان نجارزاده تصریح کرد: با فعال کردن تنظیمات شبکه‌های اجتماعی به دلخواه شما می‌توانید فقط به دوستانتان یا افراد خاصی اجازه بدهید که پست‌های شما و اطلاعات شخصی‌تان را ببینند.

وی با اشاره به این‌که هیچ وقت تصور نکنید که تنظیمات پیش‌فرض، به صورت محرمانه تنظیم شده است، افزود: متاسفانه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی دسترسی و بازدید از صفحه خود را از طریق تنظیمات موجود محدود‌سازی نمی‌کنند.

که این امر باعث می‌گردد تا صفحه آنها در شبکه‌های اجتماعی مورد رویت همه قرار بگیرد و هر کاربری بتواند عکس‌ها و محتوای آن را ببیند و برای آنها پیغام و… بگذارد و حتی مزاحمت برای آنها فراهم کند.

پس مطمئن شوید افرادی که شما را به عنوان دوستی اضافه می‌کنند را می‌شناسید. قبل از اینکه درخواست دوستی را قبول کنید یک پیام خصوصی برای آن شخص بفرستید و از او چیزی را درخواست کنید که به شما در شناساندن هویتش کمک می‌کند.حتی اگر شما فرض کنید که می‌توانید او را از روی عکس یا نام تشخیص دهید، در این صورت برای شما راحت‌تر خواهد بود که بفهمید این فرد همان شخصی است که می‌شناسید یا این‌که نقش او را بازی می‌کند.

سروان نجارزاده به کاربران فضای مجازی توصیه کرد:

_حدالامکان از عکس‌های شخصی خود در این فضا استفاده نکنید چرا که این امر می‌تواند برای شما دردسر ساز شود.

– عکس و فیلم های خصوصی خود را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی نزیکان و اقوام خود قرار ندهید.

– اجازه فیلم برداری و عکس برداری از مجالس خصوصی خود را به دیگران ندهید.

– از ذخیره کردن اطلاعات خصوصی نظیر و فیلم و عکس بر روی تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ پرهیز کنید.

– زمان مراجعه به آتلیه و عکاسی ها دقت کنید مرکز موصوف دارای مجوزهای مربوطه باشد چراکه فعالیت این مراکز بدون مجوزهای لازم غیرقانونی است و احتمال سوء استفاده از عکسهای مشتری ها وجود دارد بویژه عکسهای خصوصی و خانوادگی و این از آسیب هایی است که می تواند زمینه ساز بروز و ظهور آسیب های عمیق تر باشد

در پایان از شهروندان درخواست می گردد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری یا با تماس با شماره ۴۳۲۶۲۳۱۶ گزارش نمایید.

پایان پیام/.