. پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 19340 تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 آذر 1395 | 08:47 ق.ظ

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت جنوب کرمان خبر داد:

قلعه گنج صاحب کارخانه کنسانتره کرومیت می شود

به گزارش کنارصندل ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کنسانتره کرومیت در جنوب کرمان خبر داد.   رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: جنوب کرمان با استخراج ۷۰ درصد کرومیت کشور با ذخیره قطعی ۵ میلیون تن و ذخیره احتمالی […]

screenshot_%db%b2%db%b0%db%b1%db%b6-%db%b1%db%b2-%db%b0%db%b1-%db%b0%db%b8-%db%b3%db%b9-%db%b1%db%b5-1

به گزارش کنارصندل ،رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از آغاز عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید کنسانتره کرومیت در جنوب کرمان خبر داد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در این خصوص گفت: جنوب کرمان با استخراج ۷۰ درصد کرومیت کشور با ذخیره قطعی ۵ میلیون تن و ذخیره احتمالی ۱۵ میلیون تن، بزرگترین تولید کننده کرومیت کشور می باشد.

 

وی ادامه داد: شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصادی مقاومتی معرفی شده که این موضوع زمینه ساز جذب سرمایه گذاران واقعی جهت رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این شهرستان گردیده، و از جمله موارد مهم جهت پیشرفت اقتصادی منطقه استفاده از ظرفیت های خدادادی معادن می باشد.

 

دکتر محمود اسکندری نسب افزود: بحمدلله با پیگیری های متعدد این سازمان یکی از سرمایه گذاران حوزه معدن جهت احداث کارخانه فرآوری کرومیت در شهرستان قلعه گنج آمادگی خود را اعلام نموده و پس از دریافت مجوز، عملیات احداث این کارخانه در هفته گذشته آغاز شد.

 

وی گفت: ظرفیت تولید این کارخانه ۲۰۰۰۰ تن کنسانتره کرومیت در سال و سرمایه گذاری مورد نیاز جهت انجام طرح ۳۲ میلیارد ریال می باشد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان ادامه داد: این کارخانه توانایی ایجاد اشتغال برای ۲۵ نفر به صورت مستقیم را دارد.

 

ایشان تأکید کرد: در راستای عملی نمودن اقتصاد مقاومتی در حوزه معدن، فعالسازی معادن و جلوگیری از خام فروشی در مدت سه ساله قبل ۲۳ مجوز احداث کارخانه صنایع معدنی در جنوب کرمان توسط این سازمان صادر شده که از این تعداد ۶ جواز مربوط به فرآوری کرومیت می باشد. همچنین ۱ کارخانه فرآوری کرومیت نیز به بهره برداری رسیده است..

 

دکتر اسکندری نسب افزود: کرومیت در مواردی مانند: ساخت فولاد ضد زنگ (به دلیل مقاومت بالا)، موارد نسوز، صنایع شیمیایی، داروسازی، تولید رنگدانه و … کاربرد دارد.

نظرات بینندگان:

  1. Farrokhpour گفت:

    بسیار خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + 13 =