. شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

کد خبر: 19362 تاریخ انتشار : شنبه 13 آذر 1395 | 14:45 ب.ظ

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت در همایش معلولین :

معلولیت محدودیت نیست/ خیلی از معلولین ما توانمندی هایی دارند که افراد سالم ندارند.

به گزارش کنارصندل ، ، نادر ملایی در همایشی که به مناسبت روز جهانی معلولین در تالار فاطمیه (معاونت اموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت) برگزار شد ضمن تبریک روز جهانی معلولین افزود : اگر معلولیتی باشد در ذهن افراد است نه در جسم و ممکن است ذهن بعضی از افراد کج اندیش باشد ولی در ظاهر […]

به گزارش کنارصندل ، ، نادر ملایی در همایشی که به مناسبت روز جهانی معلولین در تالار فاطمیه (معاونت اموزشی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت) برگزار شد ضمن تبریک روز جهانی معلولین افزود : اگر معلولیتی باشد در ذهن افراد است نه در جسم و ممکن است ذهن بعضی از افراد کج اندیش باشد ولی در ظاهر چیزی نباشد .

img_9588

وی با اشاره به آسیب های اجتماعی گفت : مبنا و زیربنای خیلی از آسیب های اجتماعی فقر و بیکاری است.
ملایی ادامه داد: بحث مواد مخدر با توجه به همسایگی با سیستان و بلوچستان و باراندازی مواد مخدر و همچنین طلاق از آسیب هایی است که اجتماع ما را رنج می دهد.

 

وی تصریح کرد : در بحث اشتغال معلولین ،یک عزم ملی را می طلبد .

 

ملایی نیز با بیان اینکه احترام و عزت قشر معلولین باید نگه داشته شود بیان کرد: ارزیابی انسانیت و انسان محوری زیربنای آن ادب است.

img_9570

ملایی گفت: بحث کمک رسانی به معلولین نباید منت گذاری باشد و مسئولین ما در هر پست و مقامی هستند یک فرصت هست که به خلق خدا خدمت کنند و این نباید به یک تهدید تبدیل شود.

ملایی تصریح کرد: ایمنی جاده های ما می تواند درجلوگیری از تصادفات و جلوگیری از بیشتر معلولیت ها کمک کند و ما باید به سمت جاده های استاندارد پیش برویم
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری جیرفت در پایان با اشاره به بحث مناسب سازی مبلمان شهری ،پیاده روسازی ، عابربانک ها و.. برای معلولین گفت: امیدواریم ما بتوانیم در راستای مرتفع کردن مشکلات معلولین کمک کنیم و گام برداریم.

img_9576

 

رئیس اداره بهزیستی جیرفت با اشاره به اینکه مسئولین باید همت کنند و فضای فیزیکی شهر را برای رفت وآمد معلولین مهیا کنند، گفت: قبل از هر چیز باید رویکرد افراد و مسئولین نسبت به افراد معلول عوض شود.
رضانژاد پیش از ظهر امروزبه مناسبت گرامی داشت روز جهانی معلول در تالار فاطمیه دانشگاه علوم پزشگی دانشگاه جیرفت گفت: اداره بهزیستی شهرستان جیرفت دارای معلولین با سطح معلولیت متفاوت است.

img_0040

وی افزود: نگاه به معلولین تا حدودی در جامعه عوض شده است در عین حال باید این امر بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس اداره بهزیستی جیرفت عنوان کرد: معلولین در زمینه های ورزشی، علمی، اشتغال، توانمندی های خوبی داشته اند لذا فرقی آنچنانی میان معلولان و افراد عادی نیست.

 

به گفته وی تعریفی که در مجامع بین المللی از معلولیت ارائه شده است با آنچه در جامعه ما وجود دارد، متفاوت است چراکه آنها معتقدند فرد معلولی که شغل داشته باشد و دارای مشارکت اجتماعی باشد، معلول محسوب نمی شود و در نقطه مقابل چانچه افراد سالمی که فعالیت و مشارکت اجتماعی نداشته باشند، به عنوان فرد معلول محسوب می شوند.

 

رضانژاد با اشاره به اینکه مسئولین باید همت کنند و فضای فیزیکی شهر را برای رفت وآمد معلولین مهیا کنند، اظهار داشت: قبل از هر چیز باید رویکرد افراد و مسئولین نسبت به افراد معلول عوض شود.

 

img_0039 img_0046 img_9572 img_9579 img_9582 img_9584 img_9585 img_9599 img_9605 img_9624 img_9628 img_9630 img_9640 img_9643 img_9648 img_9651 img_9653 img_9654 img_9656 img_9657 img_9659

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 7 =