. جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

کد خبر: 19439 تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آذر 1395 | 18:28 ب.ظ

به مناسبت هفته جهانی ایدز توسط مرکز بهداشت و با همکاری ادارات شهرستان صورت پذیرفت

کارناوال ماشینی جهت اطلاع رسانی عمومی نسبت به بیماری اچ آی وی(ایدز)/تصاویر

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت هفته جهانی ایدز ،توسط مرکز بهداشت جیرفت، کارناوال ماشینی با همکاری ادارات شهرستان ، راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی ،هلال احمر ،اورژانس ۱۱۵ ، سپاه پاسداران ،آموزش و پرورش (مدرسه راهنمایی شهید فاریابی ) با در نظر گرفتن اطلاع رسانی عمومی و حساس سازی آحاد افراد جامعه برگزار شد.   […]

به گزارش کنارصندل ، به مناسبت هفته جهانی ایدز ،توسط مرکز بهداشت جیرفت، کارناوال ماشینی با همکاری ادارات شهرستان ، راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی ،هلال احمر ،اورژانس ۱۱۵ ، سپاه پاسداران ،آموزش و پرورش (مدرسه راهنمایی شهید فاریابی ) با در نظر گرفتن اطلاع رسانی عمومی و حساس سازی آحاد افراد جامعه برگزار شد.

 

رئیس مرکز بهداشت جیرفت در حاشیه این کارناوال به خبرنگار ما گفت: شعار روز جهانی ایدز در سال ۹۵ ، مهار همه گیری اچ آی وی (ایدز) با اطلاع رسانی ،پیشگیری ،تشخیص زودهنگام ،درمان و حمایت از مبتلایان است.

محمدرضا مشایخی افزود: در همین راستا کارناوال ماشینی با همکاری ادارات شهرستان در سطح شهر جیرفت برگزار شد و اطلاع رسانی خوبی صورت گرفت.

وی تصریح کرد:دانشگاه علوم پزشکی ، مرکز بهداشت و اداره بهزیستی بیشترین نقش را در حوزه درمان بیماری ایدز دارند اما برای کنترل ایدز باید تمامی دستگاه هایی که می توانند نقشی ایفا کنند  حضور داشته باشند و به آگاه سازی جامعه اقدام نمایند.

مشایخی تاکید کرد: برای تشخیص به موقع و پیگیری و درمان بیماری ایدز نیاز به تشکیل یک بسیج همگانی داریم.

وی با بیان اینکه چگونه خود را در برابر ابتلا به اچ آی وی حفاظت کنیم ، افزود: ایدز خاص افراد یا گروه‌های خاصی از جمعیت نیست و هر فردی در هر سنی می‌تواند به آن مبتلا شود .

 

وی خویشتن‌داری در زمان تجرد، وفاداری به همسر ،استفاده از کاندوم در تماس جنسی با افراد مبتلا و تماس‌های جنسی خارج از چارچوب خانواده، پرهیز از مصرف مواد مخدر و یا محرک ،پرهیز  از  استفاده از وسایل تیز و برنده مشترک مثل وسایل تزریق، تیغ اصلاح، سوزن خالکوبی، پیشگیری از ابتلا نوزاد به اچ‌آی‌وی  با مصرف داروهای ضد ویروس در طی بارداری، به همراه سایر مراقبت‌های لازم برای مادران مبتلا را از راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری اچ آی وی دانست و گفت: همه ی ما باید گامی بلند در جهت مبارزه با ایدز برداریم.

 

رئیس مرکز بهداشت جیرفت در پایان به فعالیت های انجام شده به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز در سال ۹۵ پرداخت که به شرح ذیل می باشد.

 

۱-آموزش پزشکان خانواده و کارشناسان مرکز بهداشت

۲-آموزش مربیان بهداشتی اموزش و پرورش و اطلاع رسانی به کلیه دانش آموزان مدارس ابتدایی ،راهنمایی ، دبیرستان سطح شهرستان (شهری و روستایی)

۳-همکاری با ناحیه بسیج سپاه پاسداران و برقرای رابطه توسعه فرهنگی سلامت در پارک ولیعصر(عج)

۴-راه اندازی مرکز سیار آموزش و انجام تست اچ آی وی در چهارراه فرمانداری

۵-تشکیل کمیته روز جهانی ایدز با حضور مسئولین ادارات و حساس سازی کلیه ادارات در مرکز بهداشت با حضور ریاست مرکز بهداشت

۶-مکاتبات با ادارات آب و فاضلاب شهری و روستایی ،برق و مخابرات جهت درج شعار روز جهانی ایدز در سربرگ فیش های صادر شده مشترکین

۷-آموزش زندانیان در زندان جیرفت و انجام تست اچ ای وی رایگان از کلیه زندانیان جدید و افرادی که رفتار پر خطر داشته اند.

 

۸- برگزاری کارناوال ماشینی با همکاری ادارات شهرستان ، راهنمایی رانندگی و نیروی انتظامی ،هلال احمر ،اورژانس ۱۱۵ ، سپاه پاسداران ،آموزش و پرورش (مدرسه راهنمایی شهید فاریابی ) با در نظر گرفتن اطلاع رسانی عمومی و حساس سازی آحاد افراد جامعه

 

۹-برنامه ریزی جهت آموزش و اطلاع رسانی دانشجویان دانشگاه آزاد ،پیام نور و جاوید و..و حساس سازی مدیران دانشگاه ها

 

 

img_3565 img_3569 img_3572 img_3574 img_3589 img_3594 img_3600 img_3601 img_3605 img_3611 img_3624 img_3627 img_3629

نظرات بینندگان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 3 =